2023
Тунинг проектът е направен по поръчка на приятел на състезателя – и сбъдва детската мечта на мъжа, който носи името Тошко. Идеята е Corolla-та да бъде израз на перфектния баланс между „бегачка“ и всекидневен автомобил. И този баланс е постигнат: съскането на турбото, огънят от ауспуха и звукът от задния диференциал са досущ като на WRC-то, oсигурило на Toyota шампионската титла при конструкторите през 1999. Същевременно дори капакът на багажника (!) е облечен в алкантара, по цялото купе e залепена шумоизолация Dynamat (използвана най-често при изграждане на high-end car audio), а тапицерията на вратите и седалките с надпис ТТЕ (Toyota Team Europe) създава усещане за премиум внимание към детайла като в луксозния клас.


От друга страна, дигиталното монохромно табло не е препратка към модерните тенденции в автомобилостроенето, а детайл, който максимално доближава този „ултрахотхеч“ до расова рали машина. След участието в 550 Challenge Mallorca Дунев критикува високата маса на автомобила, която се отразява негативно на пътното му поведение. Но състезателят знае добре, че да караш състезателен автомобил във всекидневието не е особено голямо удоволствие. Ето защо и в момента антилаг системата е буквално затапена – иначе автомобилът би бил прекалено агресивен за градския трафик.





Toyota Corolla WRC е емблематичен и за родния моторспорт модел – защото именно на борда на такава „бегачка“, струваща тогава 700 000 германски марки, 8-кратният републикански шампион Димитър Илиев прави най-тежката катастрофа в кариерата си – на Рали „България“ през 2002 г.

Извод
Проекти като тази реплика на Corolla WRC разкриват, че от България могат да излизат уникални автомобили, изработени с върхово качество и професионализъм. А самият замисъл – да се чувстваш като в расова състезателна машина от Световния рали шампионат дори по пътя към супермаркета, е невероятен.