2019
Изложението за потребителска електроника в Лас Вегас, Consumer Electronics Show (CES), е най-голямото световно представяне на съвременни дигитални решения. През 2019 година Вистеон отбеляза своето 20-то поредно присъствие на този подиум – постижение, което нарежда компанията сред най-постоянните представители на автомобилната индустрия.
В рамките на 4-те дена на форума инвеститори, партньори, бизнес и финансови анализатори, както и 35 представители на автомобилни компании имаха възможността да се докоснат до най-новите постижения на инженерите от Вистеон, най-много от които са в Софийския развоен център на компанията. Официално бе оповестено и партньорството с Qualcomm Technologies с цел внедряване на следващото поколение Snapdragon Automotive кокпит платформа в системата DriveCore™ – платформа с отворен код на Вистеон за автономно шофиране. Тя включва хардуер и програмна среда за разработване на алгоритми за самообучаващи се системи с цел класифициране и разпознаване на обекти, планиране на траектория и движение по нея.
Повече информация можете да видите на:
Като допълнение на тази платформа, основно разработеното в България DriveCore Studio™ вече позволява на софтуерни разработчици да използват Microsoft Azure cloud – хипермащабния глобален и интелигентен облак на Microsoft за разработването и тестването на алгоритми.
Съвременните дигитални решения в автомобилите отварят широки възможности пред шофьорите и пътниците да се възползват от персонализирано преживявяне. На прага на автономното шофиране, системите ще стават все по-интелигентни, самообучаващи се мобилни асистенти. Предложеното от Вистеон решение се различава от общоприложимите Google Assistant и Alexa главно по тясната, но дълбока специализация в автомобилен аспект. Асистентът винаги е включен, персонализиран и максимално защитаващ личните данни. Използва изкуствен интелект и се самообучава да разбира специфични автомобилни термини като гласово управление на аудиосистемата, навигация, климатична система и вентилация, диагностични съобщения и др. Може да работи без връзка с мрежата и следи движението на очите и позволява лицево разпознаване.
Ръководителят на отдела за нови технологии във Вистеон, Ъптън Боудън, смята, че производителите на оборудване ще предоставят „преходни продукти“ ,които да помогнат на хората да разберат какво точно се случва в автономен режим на работа на автомобила.
Пред медиите той заяви: „Всички искаме пътниците да имат доверие в системата. Когато влезете в автономен автомобил вие нямате познание начина му на работа, което води до известно неудобство.“
Ключът към преодоляването на това неудобство според него е в прозрачността: „Ние може да ви дадем цифрово изражение в реално време на всичко, което се случва, чрез представянето на цялата информация в приятен графичен изглед. Системата би могла да да извърши плащане на базата на лицево разпознаване и да ви свърже с акаунта в облака, за да предостави предпочитаната от вас радиостанция и друга информация.“
Инженерите от Вистеон вярват, че поколението автомобили през 2020 – по-електрифицирани и автономни – ще разчитат главно на два мощни компютъра. Единият ще е за контрол на кокпита и вазимодействието с потребителите, а другият – за управление на движението на автомобила, като и двата непрекъснато ще обменят информация и ще работят в тандем.
На щанда на Вистеон бяха показани също така 3D дисплей и централен дисплей с извита форма. Подобни нетрадиционни нововъведения са от особено важно значение за архитектите на автомобилния интериор, позволявайки им да създават уникални и стилни дизайни, които разграничават определени модели от останалите. Предвижда се тази технология да видим в луксозните автомобили след окло 2-3 години.
Вниманието привлече и SmartCore контролера на компанията, който вече е в производство в новите А и B-Class модели на Мерцедес и предстой да бъде въведен и в други модели на марката. Продуктът съвместява в едно устройството инструментално табло, хед-ъп дисплей и развлекателно-информационна система, свързана с Облака. Възможностите на контролера позволяват да управлява до 5 дисплея, разположени в различни части на купето, както и безжично обновяване на софтуера, съчетано с високо ниво на кибер-сигурност.
На изложението CES 2019 Вистеон съобщи също за договорено сътрудничество с китайския автомобилен производител GAC и Tencent в областта на изкуствения интелект и автономното шофиране.
Щанда на компанията привлече автомобилни, финансови и технологични медии като Bloomberg, Automotive News, Auto Week, Reuters и Wired. Присъстваха ключови автомобилни аналитици като IHM и Strategy Analytics, както и британският секретар по международна търговия.
Повечето автомобилни производители оцениха високо постиженията на инженерите от Вистеон и изявиха желанието си някои от идеите да добият формата на реални проекти в бъдещите си модели.