Българска „Волга“ излезе на „Силвърстоун“


2
авг.
2021

Българинът Кирил Витанов се включи със своята „ГАЗ-21“ в Silverstone Classic 2021 – най-голямото събитие за класически автомобили във Великобритания. „Баба Волга бе поканена в обиколката „Най-редките коли в Англия” и редом до нея бяха главно английски класики, от които на Острова са останали единици“, казва нашенецът. „Все още се опитвам да разбера колко точно М21 има тук, но е доста трудно (…). Скоро разговарях с председетеля на най-големия клуб за източноевропейски автомобили и той каза, че знае за 5 (заедно с моята).“ В официалната статистика е упоменато за 18, но в крайна сметка става ясно, че тази стойност се отнасяла за всички ГАЗ.

На събитието Витанов се включва с годеницата си Люсия от Испания и механици Алберто Димитров  и Крали Кръстинин. Алберто е кубинец, който обикаля света със своите ретро машини (сред които дори „Москвич“) и владее перфектно български. Витанов участва в престижния форум благодарение на поканата от сър Андрю Робъртс – един от най-известните историци на Великобритания.

В парадната обиколка на легендарната писта Волгата е поставена на старта на първа линия и е втора водеща кола в групата.

Преди около пет години Кирил се сдобива с мечтаната машина от своето детство – „късна“ ГАЗ-21, набор ’69. Черната перла, закупена от първия си собственик след 8-годишно чакане за ред от „Мототехника“ в Бургас, грабва сърцето на Витанов. Луксозната модификация на модела е била „резервирана“ само за важните клечки в соца – „големите“ в Партията и военните. „Волга“-та идва с изключително ценен за всеки колекционер документ – оригиналната фактура от продажбата през 1969 г.! Хиляди километри обаче делят предприемчивия българин от неговата неостаряваща любов. Той е на Острова, а тя – на Балканите. Киро обаче решава да действа – и така организира пътуването на М21 до Кембридж, където е новият му дом.

И затова тук Кирил докарва и социалистическaта S–класа. М21 в луксозната модификация С (запазена за висшите държавници) е закупена в много добър вид – като прекарва цели пет години от живота си в гаража, под покривало. А пробегът й е под 20 000 км. Въпреки това годините си казват думата – на Киро се налага да впрегне целия си приятелски ресурс, за да подготви и превърне автомобила в това, което е сега . „Най-трудно обаче ми беше да намеря нов резервоар“, спомня си Киро, който през 2019 отива да пазарува части за интериора на колата директно от официалния магазин на ГАЗ в Санкт Петербург.

Още по темата