България се включва в „Планинския Мастърс“ на FIA с пълен национален отбор


4
окт.
2016

За първи път в историята на българския автомобилен спорт страната ни излъчва национален отбор в дисциплината „Планинско изкачване“, който ще се включи във второто издание на „Купата на Нациите“ на FIA. Състезанието е част от „Планинския Мастърс“, който, също за втори път в историята, ще даде възможност на най-добрите в тази дисциплина в Европа да премерят сили и да излъчат новите шампиони.

Надпреварата ще се проведе на 8 и 9 октомври в Щернберг, Чехия, а организатор е местният клуб AMK „Ecce Homo Sternberk“. В нея България ще бъде представена от национален отбор в състав: Любен Каменов,  Христо Манолов, Стефан Стоев и Юлиян Телийски, водени от капитана Любомир Мечков. И четиримата пилоти ще участват в отворения клас „Е1“ на Група 3. Тази група е най-разнообразната и най-масовата, като предлага изключителна палитра от различни технически решения за изработването на добър автомобил за планински изкачвания.

Освен в своите групи, участниците ще бъдат разделени и в съответни подкласове, за да бъде даден шанс на всички видове машини. Трите групи ще излъчат трима победители с подгласници, които ще се окичат със сребърния и бронзовия медали. Основната цел на българските пилоти обаче не са индивидуалните призове, а доброто представяне в класирането по нации, което няма да е въз основа на даденото време в двата състезателни манша, а според заетите места в съответния клас.

Инициативата за създаването на национален отбор в дисциплината и неговото участие в престижното състезание е на председателя на БФАС Владимир Илиев и това нямаше да бъде възможно без подкрепата на спонсора „Дамасцена“.  Изпращането на българските пилоти в Чехия има има още една задача – да представи елита на родния планински автомобилизъм пред колегите от Европа преди провеждането на състезанието „Шипка-Дамасцена“ от календара на БФАС за 2017 година, което ще кандидатства за място в Европейския шампионат.

Във второто издание на „Планинския Мастърс“ на ФИА ще се включат общо 14 държави, а освен България има още една дебютираща нация – северната ни съседка Румъния. Концепцията на състезанието е то да се провежда на всеки две години, като през 2014 в Люксембург бяха излъчени първите шампиони. Яник Бодсон (Белгия, Група 1), Ерик Бержерон (Швейцария, Група 2) и Никола Шац (Франция, Група 3) станаха първите шампиони в индивидуалното класиране на „Мастърс“, докато отборът на Италия показа най-силен дух и взе отборната титла.

Първите състезания по избраното от чешките домакини трасе в Щернберг датират още от началото на 20-и век, а оригиналната конфигурация е с дължина над 7 километра. За да бъдат поставени всички участници при възможно най-изравнени условия обаче, организаторите предлагат трасе от 3,333 км за предстоящия „Мастърс“. Максималният наклон е от 4%, а средният за цялата конфигурация – 3.94%. Денивелацията между старта и финала е 124 метра.

Още по темата

Card image cap
Битката на гумите в „24 часа на Льо Ман“

17
юни
2016

Претендентите от Porsche и Тoyota в „кралския клас“ LMP1 залагат на Michelin, 20 от общо 23 коли в LMP2 използват Dunlop

Card image cap
Subaru се завръща във WRC с Льоб зад волана

1
апр.
2016

След Toyota и Hyundai още един азиатски производител се включва в шампионата на планетата

Card image cap
Тайният гараж с най-бързите коли на Toyota

19
авг.
2016

Toyota има имидж скромна, разумна и леко скучна марка. Ние обаче ще ви запознаем с другото лице на Toyota – където са някои от най-бързите състезателни автомобили, които японската компания някога е създавала

Card image cap
Ужасяваща катастрофа във Формула 3

21
май
2016

Шок в Австрия: първото състезание от Формула 3 в рамките на DTM на пистата „Ред Бул Ринг“ беше прекратено след тежък инцидент

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: