България е сред първите три държави като дял продажби на BMW M


10
февр.
2021

Почти 200 000 електрифицирани автомобили концернът BMW е доставил  през пандемичната 2020 година. Пътната карта на баварския производител при продажбите води към 25 процента електрифицирани автомобили през настоящата, 33 процента през 2025 и 50 процента през 2030 година.

Марката отчита запазване на тенденцията за нарастващо търсене на хибридни и електрически модификации и спад при класическите двигатели с вътрешно горене. Глобално през 2020 г. са продадени 2 028 659 автомобили BMW (-7,2% спрямо 2019), 169 272 мотоциклета BMW (-3,4%), 292 394 автомобила Mini (15,8%) и 3 756 автомобила Rolls-Royce (-26,4%).

Най-слабо COVID-19 се е отразил на продажбите на BMW в Китай, докато в България – подобно на предходните икономически кризи – негативното влияние върху пазара на нови автомобили е непропорционално силно изразено. Само за декември 2020 спадът в продажбите на баварския производител на родния пазар е повече от една трета (-36,8%). За сметка на това България е топ 3 като дял на продажбите в сегмента BMW М в целия свят, отчетоха с гордост от българския офис на BMW.

През 2020 г. статистиката на продажбите на български дилъри на BMW отчита спад спрямо 2019 при всички марки в портфолиото: -25% при автомобилите BMW (869 продажби), -14% при мотоциклетите BMW (99 продажби) и -17% при автомобилите Mini (85 продажби).

Като модели лидери на българския пазар са BMW X5 (125 продажби), BMW X7 (101 продажби) и BMW X6 (95 продажби). От луксозната лимузина Серия 7 у нас за продадени 43 броя, от Серия 8 Gran Coupe – 16 броя. Около 85% от всички продадени в България нови автомобили BMW са със задвижване 4х4, над 48 на сто са с дизелов агрегат, а около една трета с 6-цилиндров двигател. Към 62% от продажбите на BMW у нас са с индекс Х: от BMW X1 до X7.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >