Българин пети в състезанието за най-добър шофьор на камион


17
окт.
2019

Вчера Пламен Иванов се класира на престижната пета позиция в световния финал на състезанието за ефективно шофиране на камион Optifuel Challenge 2019, организирано от Renault Trucks. За съжаление, тази година българинът не успя да защити титлата си от предходното издание, но успя да представи достойно страната ни в надпреварата във френския град Лион, в която се включиха най-добрите „камионджии“ oт националните кръгове на общо 25 страни. Така голямата награда – влекач Renault Trucks T High 480 модел 2019 година, беше спечелена от победителя – представител на Словакия.

И за разлика от 2017, когато победата на Пламен беше безапелационна, през 2019 разликите по точки в челните места бяха съвсем малки. При това тук непременно трябва да отбележим, че от години плевенчанинът работи основно не като шофьор, а като мениджър на транспортната си фирма „Съни Ко“ ООД – т.е. не шофира активно товарен автомобил, за разлика от конкурентите си, които карат всеки ден. И въпреки че Иванов не успя да грабне първото място в общото подреждане, той беше отличен като победител в съпътстващото състезание за най-бърза смяна на гума, справяйки се за 1:24 мин.

Професионалните водачи трябваше да демонстрират какво могат в рамките на около 40-минутно шофиране по технично трасе зад волана на Renault Trucks T Optifuel с 13-литров двигател Euro 6, версия C. При представянето на всеки участник се оценяваха показатели като средна скорост, шофиране по инерция, брой натискания на спирачката и др. Целта е да се постигне най-висока ефективност – най-нисък разход на гориво при оптимална средна скорост. Отделно беше предвиден и теоретичен тест за познанията по отношение на екологичното и ефективно шофиране.

Optifuel Challenge е състезание, което насочва вниманието на целия транспортен бранш към постигането на ниски вредни емисии посредством намаляване на разхода. До 2025 производителите на товарни автомобили трябва да постигнат редуциране на отделяния от новите камиони въглероден диоксид с 25% – и поради тази причина в рамките на събитието беше представена концептуална аеродинамична композиция, включваща иновации като полуремарке с регулируема в зависимост от товара височина на каросерията, камери вместо огледала за обратно виждане, революционни аеродинамични компоненти и др.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >