Новини » Бъдещи автомобилни класики: Jaguar и Land Rover

Бъдещи автомобилни класики: Jaguar и Land Rover

0302
2022

По улиците се движат много йънгтаймери, но малко от тези модели имат потенциала да се превърнат в класики. Кой са те? Предлагаме ви избор на автомобили от последните 20 години, които смятаме, че ще бъдат бъдещи класики!

Много автомобили от 90-те години и ранните 2000-те години са част от уличното движение. В Германия например колите на възраст между 15 и 29 години например са около 9 милиона. Те са в две категории: употребявани автомобили, които все още се движат и са сравнително изгодни, както и йънгтаймери, разпознати от колекционери като специални модели и карани най-често само през свободното време. Единствено представителите на последната категории имат шанс да не бъдат амортизирани в ежедневието и да узреят като класики.

При покупката на йънгтаймер основна роля играят най-вече емоциите. Касае за критерии като външност, имидж, мощност, Рано или късно обаче важни се оказват и надеждността и пригодеността за всекидневието. Избрахме за вас списък с йънгтаймери, които са препоръчителни като бъдещи класики:

Jaguar XK8 (1996 до 2005 г.): Тъй като тук бихме могли да си спестим абсолютно всякакви аргументи. Казваме единствено: Jaguar V8, 2+2-местен, вече не се произвежда, още въпроси?

Jaguar XJ 40 (1986 до 1994 г.): Тъй като аристократичната „котка” осигурява атмосфера а ла британски клуб и превъзходна ръчка изработка на ниска цена.

Land Rover Evoque (от 2011 г.): Тъй като рядко един благороден британски SUV е бил толкова близо до народа. Evoque има качества – за разлика от някои „трактори за големия град” – да се превърне в класика на дизайна и е убедителен със своите стил и финес.

Land Rover Range Rover (Mk 3) През 2002 г. на пазара се появява третото поколение на модела след 50 години и две генерации на Range Rover. Този Ranger е разработен от BMW, но в края на краищата отива под марката Land Rover при Ford. До 2005 г. в модела се монтират V8-бензинов, както и редови 6-цилиндров дизелов агрегати на BMW. След това се слагат мотори на Jaguar (бензинови), респективно на Ford/PSA. Това обаче не променя нищо по отношение на потенциала на „британеца” като класика.

Още по темата