Бъдещето на Jaguar: ще остане ли котката хищна?

2111
2024

Ново начало за Jaguar: британският производител иска да се наложи отново в луксозния сегмент с изцяло преработен дизайн

Ако сте посещавали уебсайта на марката Jaguar през последните няколко седмици, вероятно сте забелязали, че конфигураторът вече не е активен. Причината е новият път, по който поема британската марка – и свързаното с това спиране на всички актуални модели.

Jaguar „не копира нищо“.

Според британците преоткриването на идентичността на марката я връщало към нейния създател сър Уилям Лайънс, който веднъж заявява, че Jaguar не трябва да копира нищо („A Jaguar should be a copy of nothing“). Актуализираният дизайнерски език и графики имат за цел да изразят трансформацията на Jaguar – както стилистично, така и по отношение на амбицията на производителя да си върне мястото на луксозния пазар.

Бъдещата емблема на марката Jaguar вече няма да има нищо общо с някогашната хищна котка. Логото е много по-опростено – и със симетричен мотив.

Идентичността на марката се върти около четири основни дизайнерски елемента. На първо място това е новият подпис на марката, който трябва да я направи много по-модерна, със симетричен дизайн и с хармонична комбинация от главни и малки букви.

Ново лого и атрактивни цветове

Вторият елемент е т.нар. „Strikethrough“, стилистичен елемент, който ще трябва да маркира цялостния дизайн в бъдеще. Третият крайъгълен камък трябва да бъдат новите цветове, които ще включват основните тонове от палитрата на художниците – жълто, червено и синьо.

Преработеното лого на марката е комбинация от главни и малки букви.

И не на последно място, Jaguar ще има нова емблема. Добре познатата голяма котка (наричана още „Leaper” от Jaguar) няма да изчезне напълно, а ще бъде заложена само като малък детайл в дизайна. Също като надписа на марката, британците залагат на семпло и модерно оформление със симетрични елементи. Логото вече ще бъде прекъснат кръг с първата буква на производителя, която в огледален вид представя и последната буква от името на марката.

Новият дизайн на Jaguar все още се крие зад дебело камуфлажно фолио. Но прототипите ни подсказват какво ни очаква.

Три серийни модела с нов дизайн – планирани от 2025 нататък

Ядрото на трансформацията ще да бъде създаването на свеж, смел, но и плодотворен дизайн. Според Jaguar целта не била този дизайн да се хареса на всеки. Първият прототип, който ще въплъщава новия дизайнерски език на Jaguar, трябва да бъде представено на Седмицата на изкуството в Маями в началото на декември 2024 г. В края на 2025 г. Jaguar иска да пусне три серийни модела, които ще интегрират новия дизайн.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв