2019
ТАКА ИЗГЛЕЖДА РАЗДАВАНЕТО НА ПОДАРЪЦИ през май. В ролята на Дядо Коледа е шефът на Fiat, а в ръката си държи нашите желания от 2015 г.: аз си пожелах един обикновен автомобил, дълъг 4 метра, с 4 врати и с 4 цилиндъра. Това с бензиновия двигател не можа да се получи, но останало отговаря напълно на нашите изисквания.
Оливие Франсоа държи страницата от AUTO BILD и я сравнява в дизайнерския център на Fiat с Centoventi. „Е, и?“, пита той. Тази студия бе показана на автомобилния салон в Женева и трябва да ни демонстрира как би могъл да изглежда електромобилът от бъдещето с цена 30 000 лв. Автомобил, който е опростен и в който се крие духът на първото поколение на Panda. Нека ви представим подаръка. Centoventi, кръстен на 120-ия рожден ден на Fiat през юли, е повече от шоуавтомобил. Той е признак на живот от Торино, такъв, какъвто отдавна чакахме. Fiat съществува, при това отново с малък автомобил. С дължина от 3,74 метра студията е дълга колкото актуалната Panda, но изглежда по-голяма, тъй като притежава размерите на Mini. „Широчината е новият премиум“, уверен е Оливие Франсоа. Това все пак не е Panda, последната бе доста тясна.
От Fiat обаче вероятно искат да достигнат цените и печалбите на британската модна марка. Цветовете на каросерията на Centoventi са избрани целенасочено – под влияние на социалните мрежи. Повечето снимки на изложението се правят с телефони и тогава матовосивият лак хармонира най-добре с бялата пластмаса. Цветът на броните пък скрива драскотините, причинени от натоварения градски трафик.
Базовият модел няма дори покрив – клиентът трябва да си го купи: от обикновена пластмаса, като модерен покрив от плат или като соларен панел – тогава става скъпо. „Centoventi не представя дизайн, а идея – казва шефът на Fiat Франсоа. – Ще произвеждаме възможно най-евтиния автомобил: нашата цел по отношение на цената е 30 000 лв.!“ Радикална цел, която изисква радикални мерки от създателите.
Продължете на следващата страница