Бруталното Porsche 911 на Techart

0507
2016

Porsche 911 Carrera S на Techart е мощно колкото едно Porsche 911 Turbo от поколението 997. И освен това има и турбо! Първите ни впечатления!

Феновете на Porsche не престават да леят сълзи по старите атмосферни мотори. Но цялата тази драма не променя факта, че „атмосферките“ са минало и бъдещето принадлежи на „напомпаните“ с турбо мотори. Дори и при иконата на спортните автомобили Porsche 911. Идеята на специалистите по тунинга на Porsche Techart  е: да се постигне най-доброто възможно.

Майсторите от Леонберг са успели за извлекат от 3-литровия агрегат 480 к.с. и максимален въртящ момент от 580 Нм (серийно: 420 к.с. и 500 Нм) чрез специално разработен за целта управляващ блок Techart-Techtronic. Същата мощност имаше и Porsche 911 Turbo от поколението 997 през 2006 година. И тези допълнителни 60 к.с. и най-вече 580-те Нм изстрелват напред Techart 911 Carrera S брутално. Но трябва да знаете, че допълнителната мощност е на разположение само в режимите Sport и Sport plus – иначе имате само серийните 420 к.с.

Екстремно директни реакции на педала на газта

Стандартният спринт от 0 до 100 км/ч отнема на Techart 911 Carrera S дяволски бързите 3,7 секунди (серийно с пакет Sport Chrono Paket: 3,9 секунди). Само за сравнение: Jaguar F-Type R с 550 к.с. и двойно задвижване се нуждае от 4,1 секунди. Реакциите на педала на газта на Carrera S са сензационно директни за турбомотор, макар и да не могат да достигнат нивото на старата „атмосферка“. Бруталната тяга е съпроводена от шумния вой на турбото. Той се дължи и на спортната четворна ауспухова система с централно разположени накрайници от карбон, която ще ви струва още близо 10 000 лева. Освен това след няколко обиколки по пистата в спортен режим титановият ауспух ще ви възнагради и с мощни „припуквания“.

Опционална Noselift система за 911

По отношение на напречната динамика Techart Carrera S си остава истинско Porsche 911. Страхотни реакции в завоите, много неутрални настройки и „далечен“ граничен режим. Въпреки 20-цоловите джанти и снижаването на каросерията с 30 милиметра нищо не стърже по асфалта. В комбинация със снижаването на окачването Techart предлагат и много практична Noselift система за предната ос, която при натискане на бутон повдига предницата с 60 милиметра. Тази система е базирана на оригиналните PASM амортисьори и при скорост над 40 км/ч се снижава автоматично.

Визията на модела е подобрена с дискретен аеродинамичен пакет. Той включва преден спойлер със сплитер, заден спойлер на Techart, монтиран в оригиналния заден капак, както и още един спойлер на покрива. Корпусите на страничните огледала, спойлерът на покрива и предния сплитер са изработени от Techart от карбон по технологията Prebake. Черните ковани 21-цолови джанти тип Fomula IV бяха монтирани само за фотосесията, след това за обиколките по пистата избрахме черни 20-цолови джанти.

Облагородяване вместо тунинг

За интериора на Techart може да се каже: той е облагороден, а не тунингован. Цялостното трицветно вътрешно оборудване е дело на занаятчиите на Techart. Кожената тапицерия е съгласувана с цвета на каросерията. Цветните неонови „петна“ отвътре и отвън поставят вълнуващи акценти. Изработката на целия интериор и на най-високо ниво, обърнато е огромно внимание на всеки шев и на най-дребните детайли. Навсякъде личи огромна любов към детайла, например при оранжевите шевове или при индивидуалния спортен волан.

Цената на Techart 911 е не по-малко брутална

Но цялата тази влюбеност в детайлите си има цена. Тестовото Techart 911 Carrera S струва близо 400 000 лева. Да, той е оборудван максимално богато, само облагородяването на интериора е на цена 60 000 лева. Тоест Techart 911 Carrera S е значително по-скъпо от 911 Turbo с 540 к.с.

Извод

Възможностите за индивидуализация в интериора са практически безгранични и от най-високо качество – но и са екстремно скъпи. Мощността и звукът на Techart 911 Carrera S са осезаемо по-добри от тези на серийното Carrera S с турбо. И все пак – дори и Techart не могат да превърнат „турбинирано“ 911 в „атмосферка“.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин