Бруталният Dodge Hellcat със 717 „коня“ и 880 Нм получи български тунинг


15
апр.
2020

Ролетната врата на гаража потреперва. Секунди затишие и отново – вибрациите рекушираха толкова силно този път, сякаш някой се опитва да разбие вратата. Трети път – дори преминаващият възрастен дядо, който беше преживял нещо толкова шумно като Втората световна война, се зачуди откъде идва този рев…
За някои това би било просто шумен двигател, за Атанас Вилнер и екипа му това беше Демон – истински при това – от ламарина и бензин.

Спомням си първия път когато го чух.“ – споделя Атанас. “Отворих вратата и тогава го видях. Погледнах Демона право в очите и в същия момент разбрах, че предстои да се забъркам в нещо много, много различно. Естествено, още след първите приказки със собственика разбрах, че този проект ще бъде предизвикателство. Когато ми се обади за пръв път преди седмица, директно заяви, че иска да работя по автомобила му, не ми каза никакви детайли, дори марката не спомена! Каза само, че държи ние да й придадем нов вид и няколко дена по-късно се появи ей така, без предупреждение и с гръм и трясък – буквално.” – допълни той.

Паркират американското чудовище под най-голяма лампа в работилницата – от една страна да го виждат хубаво, от друга, да се предпазят от зловещата му сянка. Ако бяхте през дните, когато и Dodge SRT беше там, щяхте да забележите нервното и често обръщане щом някой застане с гръб към автомобила. Всеки работил по колата изпитва страхопочитание към нея, а идеята бе дори тези, които само са я зърнали на улицата или имат късмета да се повозят в нея, да разберат що е то Демон, и да изпитат същото чувство.

“Започнахме отвътре, съблякохме целия автомобил, сякаш малко по малко, парче по парче, разкрихме истинската душа на Демона. После дойде ред да я облечем наново, но не в Прада, а в нещо, за което дори самата г-жа Прада не би посмяла да си представи. Трябваше да направим така, че да покажем какво се крие под капака дори когато колата е паркирана, дори когато сърцето й не изпомпваше бензин с няколко хиляди оборота в секунда.” – развълнувано разказва Атанас Вилнер.

И ето, дни по-късно превъплъщението е почти завършено – червени предпазни колани и релефна шарка върху панелите на вратите. Корите на гърба на предните седалки и част от основата на централната конзола са облечени в червена алкантара. А седалките сякаш изобразяват битката между ангели и демони – мека, фина, прецизно перфорирана кожа с релефни детайли отстрани и строги червени шевове, които свързват всичко. Но дяволът е в детайлите, a в случая Демонът. Атанас Вилнер успява да докосне автомобилите там, където дори дяволът няма да посмее – карбонови детайли при механизмите за седалките и алкантара? Абсурд?! Колко са вманиачените хора, които биха обърнали внимание на това, още повече в автомобил, който се слави с мощността си, а не с вниманието към детайлите? При Атанас Вилнер обаче  всеки детайл е получил своето внимание, независимо дали той заема голяма част от автомобила или става въпрос за стърчащ конец от някой шев в багажника. Няма вариант нещо да бъде пропуснато от неговото зорко око и да не бъде преобразено от великото му въображение.

Части от душата ти и на тази от колата биват откраднати, за да бъдат сложени в нещо още по-велико. Определено дълга операция, но винаги с много чувства и любов вложени. А крайният резултат е три души в едно – тази на автомобила, на собственика й, и разбира се душата на Атанас Вилнер, всяка заемайки точно толкова място в проекта, колкото е нужно. Всяка смесена толкова добре, сякаш от ръцете на велик майстор-сладкар. Да, сложно е да се опише. Понякога просто трябва да спреш за момент и да наблюдаваш без да питаш. Понякога магията не може да бъде обяснена и тогава оставаш само с последната поета глътка въздух и онзи “Уау” момент.

Всички промени по автомобила включват:

Отвън:

  • Червено матово фолио
  • Стикер “Демон”

Отвътре:

  • Седалки 
  • Поставяне на цветни предпазни колани
  • Подлакътник
  • Централна конзола
  • Жабка
  • Панели-врати
  • Сенници
  • Таван
  • Карбонови елементи

Dodge Challenger SRT Hellcat by Vilner Garage:
 
Двигател: 6.2-литров  Supercharger V8
Мощност/макс. въртящ момент: 717 к.с. и  880 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 3,6 секунди

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >