Бруталната Lada Niva с 300 конски сили и 22-цолови джанти за 70 000 лева

0901
2023

Lada Niva е култ! Въпреки че ръбестият офроудър вече се предлага на доста ограничен брой пазари, той продължава да има огромен брой почитатели. Някои го харесват заради неговите офроуд възможности, други заради простата техника, а трети – защото се отличава сред тълпата от модерни компактни SUV. Има само едно нещо, което липсва на Lada Niva – бързина!

1,7-литровият четирицилиндров агрегат в последното си изпълнение генерира скромните 83 к.с. и ускорява машината от 0 до 100 км/ч за 20 секунди. Но това не притеснява повечето собственици на Niva, в края на краищата тя не е създадена да се движи бързо. Но… има и някои изключения.

TÜV кошмар: интеркулерът е пред радиаторната решетка, а 22-цоловите джанти стърчат от калниците.

Преди около две години писахме за Lada Niva, на която руснак монтира четирицилиндров дизел от BMW с 250 к.с. В съседна Гърция обаче в момента се продава представител на същия модел, който бил дори още по-мощен!

1,8-литров четирицилиндров турбомотор за Niva

Собственикът й Вагелис Цуманис е инвестирал безброй часове труд и много пари в униката, за да го направи наистина бърза. Първо, четирицилиндровият двигател е тунингован изцяло и с повишен до 1,8 литра работен обем, а впоследствие е монтиран и турбокомпресор. Тъй като в двигателния отсек просто няма място за интеркулера, той е „забоден“ пред радиаторната решетка.

В комбинация с „мека“ електроника и много други модификации, сега четирицилиндровият офроудър трябва да бъде мощен колкото някои спортни автомобили. Има три различни карти за управление на мотора, които водачът може да избира: на пропан-бутан Niva разполага със 175 к.с. на колелата. Това е увеличение с почти 100 к.с. спрямо серийния вариант. Но може и доста повече. С бензин А 95 руският модел генерира 210 к.с., а със състезателно гориво достигал 300 к.с.

Напомпан: четирицилиндровият турбомотор генерирал до 300 к.с. на състезателно гориво.

Логично е и другите компоненти по автомобила също да бъдат адаптирани към екстремното увеличение на мощността. За сложния проект Lada-та, произведена през 2004 г., е разглобена до голо купе и на практика изградена отново. Изброяването на всички модификации би ни отнело половин брой, затова ще споменем само, че са използвани много качествени части. Но е трудно да се каже дали спирачните апарати с логото на Porsche наистина са оригинални. Червеният кожен салон вероятно е от Audi.

Визуално Niva-та е всичко друго, но не и стандартна. Освен бруталния интеркулер, впечатление отвън правят също новите LED светлини, стъпенките и защитата на пода отпред.

Луксозен салон за Niva. На борда има дори комфортни функции като електрически стъкла, климатик, централно заключване и хидравлично сервоуправление.

Акцентът обаче несъмнено са гигантските колела. 22-цоловите джанти, обути в гуми с размер 245/30 R22, изглеждат толкова огромни при дългата само 3,74 метра Lada, че в първия момент се питате дали снимките не са обработени с Photoshop. За да се поберат поне донякъде джантите в калниците, те са разширени значително и са получили допълнителни пластмасови „раздувки“. Въпреки това XXL колелата продължават стърчат, което със сигурност няма да се хареса на германския TÜV.

Цена – над 70 000 лева

След тоталната трансформация Niva-та е изминала само 4600 километра, а вече си търси нов собственик. Обявената цена е еквивалентна на около 70 000 лв. Много пари за Lada Niva и преди всичко много пари за кола, която най-вероятно ще накара всеки TÜV инспектор да припадне.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин