Брутален Opel Omega с V8-атмосферен двигател и вълнуваща предистория


26
дек.
2021

В този Opel Omega Caravan работи LS1-V8 агрегат, какъвто ще намерите и в Corvette C5.

Обикновеното на този Opel Omega Caravan е само цветът. Тъй като под капака на комбито се крие тунингован до 450 к.с. V8-атмосферен двигател с работен обем от 5,7 литра. Също толкова уникална като двигателя е и предисторията на тази Omega. Първоначално той е използван от британската полиция – при това като автомобил за обезвреждане на бомби.  

Моторът-донор е от HSV Holden Monaro

Като база за преработката служи британският автомобил Vauxhall Omega B2 Caravan, който е почти идентичен с познатата версия на Opel. Като някогашен полицейски автомобил той има сини светлини в радиаторната решетка, сирена, радиоуредба, бронирани елементи и заключващи се куфари в багажника.

Всичко това е доста специално, но следващият му собственик е искал още и е закарал автомобил при хората от DynoTorque. Вместо да модифицират оригиналния V6 агрегат, тунинг-специалистите са го заменили с LS1-V8 мотора на HSV Holden Morano. 5,7-литровият агрегат се използва и в Chevrolet Corvette C5, като в Pontiac GTO разполага с 392 к.с.

Тунингован до 450 к.с.

Това не е било достатъчно за хората от DynoTorque. Посредством нови карданен и разпределителен вал, преработени цилиндрови глави, изпускателни колектори на Camaro и променена електроника на двигателя атмосферният мотор сега разполага с 450 к.с.! Благодарение на ауспуховата уредба собствено производство звукът е неповторим.

Механична вместо автоматична трансмисия

Оригиналната автоматична предавателна кутия е заменена с механична. Динамичните характеристики на DynoTorque не са известни. Естествено тези превъзхождат базовите. За да бъде озаптена мощността е монтирана спортна спирачна уредба. Окачването с регулиращи се пружини е на HSD. На задната ос е монтиран и блокиращ се диференциал.

Полусликове на стоманени джанти

Отвън мощността на комбито не му личи. На практика всичко е оставено в серийно състояние. С изключение на предния спойлер и радиаторната решетка без лого не са правени други промени. Двойните крайни ауспухови тръби са и от серийния модел с V6-мотор. В калниците се въртящ 17-цолови стоманени джанти, обути с полусликове Nangkang с размер 225 отпред и 255 отзад. Сините светлини и сирената функционират както и преди.

Промените във вътрешното пространство са по-осезаеми. Освен спортен волан Sparco отпред има две седалки тип корито на Recaro с предпазни колани тип тиранти. Има и допълнителни индикации за налягането и температурата на маслото. В багажното отделение се намират заключващи се куфари за инструментите за обезвреждане на бомби. Вероятно самите инструменти не са в куфарите.

V8-Omega се използва във всекидневието

Не е известно, колко е струвала преработката. Не може да бъде преценено и времето за нейното реализиране. Според DynoTorque само за окачването са били необходими десет дни. Работата обаче си е струвала, тъй като притежателят кара своята V8-Omega като автомобил за всекидневието – от 2018 г. досега.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин