2024
Въпреки че липсата на достатъчно добре развита инфраструктура за зареждане е основен аргумент срещу покупката на автомобил на ток, се оказва, че в Германия броят на зарядните станции в момента расте по-бързо от този на електромобилите
Критиците на електромобилите не спират да критикуват липсата на достатъчно добре развита мрежа за зареждане. Един от начините за оценка на обществената инфраструктура за зареждане е да се преброят станциите за зареждане със свободен достъп. Техният брой, съпоставен с броя на електромобилите, дава ценен показател: съотношението на електрическите автомобили към точките за зареждане.
В момента този показател е паднал от 21 на 17,3, разкрива Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA), като в сметките влизат не само изцяло електрическите автомобили, но и plug-in хибридите. Това означава, че броят обществено достъпни зарядни станции се е увеличил значително след последното проучване: при последното преброяване на станциите за зареждане през 2023 г. за всеки 21 електромобила е имало по една станция. През 2022 са били 22.
Според данните на Федералната агенция за електрическите мрежи към 1 юли 2024 г. в Германия е имало общо 142 793 точки за зареждане. Към 1 септември са били добавени още около 3100, но това не променя значително съотношението. Според Федералната служба за моторните превозни средства около 2,48 милиона електромобила (в т.ч. и plug-in хибриди) са били регистрирани в Германия в средата на 2024 г.