2025
В продължение на дълги години Volkswagen неизменно поддържа репутацията си на производител, който предлага надеждни и евтини превозни средства. Въпреки това се намират някои фирми, които се опитват да променят това статукво с лесни за сглобяване и много ефектни като дизайн кит автомобили, базирани на стара механика от Volkswagen. Една от многото подобни компании, създадени през 70-те години, се нарича L’Automobile Distribuidora de Veículos Ltda. и се намира в Сао Пауло, Бразилия.
Тя предлага няколко вида реплики на ретро автомобили от 30-те години като Ford, Bugatti и Alfa Romeo, но най-интересният й модел без съмнение е спортното купе Ventura, което се появява в един сложен период от развитието на бразилския автомобилен пазар.

През 70-те и 80-те години на миналия век икономиката на страната е частично затворена и в тези условия са създадени десетки малки компании, които запълват празнините в автомобилния сектор с екзотични собствени модели, базирани на лесно достъпна механика от VW. Използвайки изпитаната рецепта за комбиниране на ефектна каросерия с ходова част от стандартен бразилски Volkswagen, L’Automobile създава привлекателна спортна кола с много модерен за времето си дизайн, която може да се конкурира с най-добрите бразилски купета от онова време като Puma и VW SP2.

Първата Ventura е представена на Националното автомобилно изложение в Сао Пауло през 1978 г., и се предлага както в завършен вид, така и под формата на лесен за сглобяване комплект, който без проблем може да бъде завършен при домашни условия само за няколко дни. Той е проектиран като по-съвременна актуална алтернатива на стандартните изпълнения на Volkswagen от онова време, като футуристичната стъклопластова каросерия е оборудвана с големи правоъгълни фарове от Dodge Polara и задни светлини, заимствани от Alfa Romeo GTV. Всъщност на пръв поглед е наистина трудно да се повярва, че под каросерията от фибростъкло се крие стандартно шаси от VW (и то с барабанни спирачки на четирите колела).

Колата се предлага в два основни варианта – SLE с 1,6-литров, четирицилиндров двигател VW с двойни карбуратори Weber, и RS, задвижван от 1,6-литров двигател от VW Passat TS с водно охлаждане. Произвежда се до началото на 90-те години, като по-късните версии получават по-мощен 1,8-литров двигател с въздушно охлаждане, който развива мощност от 84 к.с., и (според фирмената прес информация) позволява на колата да достигне максимална скорост от 185 км/ч.

В много отношения Ventura наподобява Puma. Но докато базираната на VW Puma GT се превръща в един от най-успешните спортни автомобили, произвеждани някога в Бразилия, Ventura и до днес остава един от малко познатите GT модели, за който малцина са чували. За съжаление, Ventura доста прибързано е класифициран към не особено престижната категория на кит карс, въпреки че има не само вид, но и поведение на истинска спортна кола. Засега не е открита точна информация за произведените бройки, но ако се съди по скромните продажби, те вероятно са били много ограничени. Въпреки че L’Automobile експортира Ventura и в други страни (основно под формата на комплекти за сглобяване), включително Съединените щати, Германия и Аржентина, повечето екземпляри остават в Бразилия, което обяснява защо автомобилът все още е трудно разпознаваем извън родната му страна.