2024
Ако искате да се сдобиете с истински спортист във формата на малък автомобил и с един от най-престижните модели в историята на Renault, сега имате уникална възможност
„Вълнуващо“ вероятно не е първата дума, която ви идва на ум, когато се срещнете с представител на второто поколение Renault Clio. Именно от тази генерация обаче е била най-бързата малка кола в света преди около две десетилетия. Разбира се, не става въпрос за стандартното скромно Clio, а за бруталната версия V6.
„Злото“ Clio се произвежда от началото на хилядолетието и няма много общо със своя „цивилен“ събрат. Вариантът V6 е по-бърз, по-брутален и по-раздут. Калниците са изпъкнали, има големи въздухозаборници пред задните калници, а хищната визия бива подчертана от атрактивната предна броня, изразените прагове и, разбира се, двете централно разположени ауспухови тръби отзад.
Understatement? Не благодаря!
Който познава френската екзотика, знае, че изпускателните тръби са доста къси, защото малката „бегачка“ е с централно разположен двигател. На мястото на задната седалка ни посреща 3-литров V6-двигател, който генерира 254 к.с. и максимален въртящ момент 300 Нм. Това обаче важи само за версиите след фейслифта – като тази от обявата, на която попаднахме. До 2002 г. Clio V6 разполага „само“ с 226 к.с.
Какво друго липсва за вълшебната формула, която гарантира върхово удоволствие по пътища с много завои? Разбира се, задно задвижване и ръчна скоростна кутия, с каквито бързото Clio може да се похвали. Но максималната скорост от 250 км/ч също не е за пренебрегване; освен това „французинът“ ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди (преди фейслифта: за 6,4 секунди).
Clio V6: днес два пъти по-скъпо, отколкото като ново
С оглед на тези шеметни характеристики и факта, че от Clio V6 са произведени под 3000 бройки, бързо се досещаме, че подобна машина няма как да бъде евтина: в случая цената й е 79.000 евро (близо 160 хил. лева). Това е над два пъти повече от цената на хечбек като нов (75 хил. лева).
Конкретният екземпляр е само на 41.000 километра, наскоро е минал преглед пред TÜV и има доста специална история. Тъй като въпросното Renault е версия за белгийския пазар, но веднага след доставката си е изпратено в Япония, след което през 2023 г. идва в Германия.
И не се притеснявайте, че в интериора ще стане много горещо, защото двигателят реве точно зад вас: освен със седалки тип „корито“ и електрически регулируеми и отопляеми странични огледала, Clio-то за писта разполага и с автоматичен климатик.