2021
Смяна на водачите – все пак жена ми има рожден ден, а не аз. На сина ни му е скучно. „Тате, харесвам повече синьото ни Polo. То мирише на бензин.“ Посредством допълнителния дисплей пред мястото на пътника до водача (2000 лв.) настройвам инфотейнмънт системата. Движим се, а навън времето е сиво: единственото цветно нещо е синьото Porsche. На празен паркинг жена ми въодушевено прави пируети с колата. „Диаметърът на завой е малък“, казва тя. „Стана ми лошо“, добавя синът ми. Насред дюните 911 е по-скоро обикновен и често срещан автомобил, докато Taycan е нещо специално.
Дори брокерът на недвижими имоти с G-клас (V8) ни заглежда. По пътя на връщане на опашката за автовлака ни заговаря водач на Tiguan. Пита ни какво е усещането да караш електрическо Porsche. Дали не трябва с него да се движим със 120 км/ч в дясната лента? Самият той притежавал 996. „Нямам представа – отговарям аз. – На магистралата веднъж вдигнах 180 и жена ми ми направи забележка.“ Автовлакът е празен, затова получаваме право да сме на втория етаж. „Е, все пак“, казва жена ми. На магистрала A7 незабелязано превключва от малкия лост на волана на режим Sport Plus. И веднага ме хващат. От високоговорителите излиза звук, който наподобява много двигател с вътрешно горене. „Ако продължаваш да ускоряваш така, на връщане задължително трябва да спираме за зареждане“, казва жена ми. А синът ми казва: „Недей!“
На магистралата до Ноймюнстер – там е най-близката зарядна станция за бързо зареждане. За 21 минути зареждаме 47,49 кВтч и ядем бургери и пържено пиле. А после се появява участъкът на пътя в ремонт. Стесняване на пътната лента до 2,10 метра. При автомобил с широчина от 1,97 метра прави от всяка страна по… няма значение, във всеки случай е доста тясно. При връщането на ключовете питам: „Гунар, какво пиеш всъщност?“ „Каква е повредата?“, изръмжава той. „Само драскотина – казвам. – Ако имаш Polo за тестов автомобил, вземам го веднага.“