Тест » Благодаря, Toyota за този GR86!

Благодаря, Toyota за този GR86!

0807
2022

По-здрав, по-мощен, с ново име – първи тест на новия автомобил за удоволствие на Toyota GR86.

Просто размяна на буквите:  GT86 става GR86. Защо? Всички спортни деривати на Toyota в бъдеще ще носят двете букви GR (Gazoo Racing). Началото бе дадено от Suprа, а към него се присъедини пъргавият мъник GR Yaris.

Преди това единственият спортист в дома на Toyota бе GT86. Изгоден автомобил, доставящ удоволствие и притежаващ задно задвижване, който радва феновете от 2012 г.

Сега, след десет години, Coupé-то получи нова версия. Разбира се, промяна има не само по външния вид. Техниката също е усъвършенствана: по-голям работен обем, повече конски сили, по-голям максимален въртящ момент.

Вместо досегашните 200 к.с. при 7000 оборота 2-литровият боксерен агрегат вече разполага с 235 к.с. Спринтът от 0 до 100 се взема за секунда по-бързо – 6,3 секунди.

GR86 иска да се забавлява

Предшественикът GT86 впечатляваше най-вече с динамичните си характеристики. Тази кола притежава два волана – единият е кръгъл, а другият се управлява с десния крак. Тоест с много газ в завоя. В тази Toyota са достатъчни бързо завиване и внимателно натискане на педала на газта, за да се справите със завоя.

Може ли новият същото? И да, и не. Този автомобил естествено иска да играе и да доставя удоволствие. Може обаче да поддържа и идеалната линия. Тоест, значително по-здравата каросерия, новите пружини и амортисьори, както и притежаващите доста по-добре сцепление гуми (Michelin Pilot Sport 4) осигуряват отлична управляемост.

226 км/ч максимална скорост

Предната ос завива точно така, както се очаква от един спортист. А задната ос винаги поддържа курса. Е, ако имате желание за малко дрифт, то в лицето на новия GR86 ще намерите съюзник. Просто навивате волана и готово – вече не става така.

Малко усилия на волана и благодарение на по-мощния двигател ще намерите подходящи ъгъл за дрифт. Хубав страничен ефект на новия мотор: не е необходимо да го развъртате кой знае колко, за да получите голям максимален въртящ момент.

Освен това GR86 се чувства у дома си не само на пистата. Автомобилът може да бъде и съвсем нормален, но с максимална скорост от 226 км/ч се чувства добре и на магистралата, предлагайки модерна мултимедийна система и прилично окачване.

Както и за съвсем спокойните: срещу доплащане от 5.400 лв. се предлага и 6-степенна автоматична трансмисия.

Технически данни и цена: Toyota GR86

• двигател 4-цил., боксерен, отпр. надл.
• работен обем 2387 cм3
• мощност 172 кВт. (235 к.с.) при 7000 об/мин
• макс. въртящ момент 250 Нм при 3700 об/мин
• задно задвижване/6-степ. механична
• Д/Ш/В 4265/1775/1310 мм
• собствено тегло 1346 кг
• обем на багжника 276 л
• 0–100 км/ч за 6,3 сек
• макс. скорост 226 км/ч  
• разход на гориво 8,7 л А 95 Н/100 км
• CO2 198 г/км
• цена: от 68 000 лв.

ИЗВОД

Гидо Науман

Много благодаря, скъпи господин Тойода! Колкото и хубава да е хибридната тема, са ни необходими автомобили като GR86, които да създават емоции. И да си остават достъпни за всеки.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ