Благодарение на 30-килограмова диета: като Assetto Fiorano SF90 е още по-бърз!


22
окт.
2021

Ако Ferrari SF90 ви се струва прекалено бавно за пистата, значи сега имате друга възможност: пакетът „Assetto Fiorano“. AUTOB BILD тества модела и ще ви каже, на какво е способен.

Сякаш с 1000 к.с. ще бъдете бавни… Ferrari SF90 ускорява за 6,7 секунди до темпо 200. И на пистата Фиорано е по-бързо от LaFerrari. Изглежда обаче не е достатъчно бързо – сега фераристите предлагат пакета „Assetto Fiorano“. А той струва 97 000 лв.! 

Благодарение на заводския тунинг SF90 спестява 30 кг

Какво получавате за парите си? Солидно количество карбон, титанов ауспух и по-леки амортисьори. Гумите са полусликове на Michelin. Двигателят? Той остава без промяна, но това е напълно разбираемо. V8-битурбо агрегат със 780 к.с., освен това има и електромотор между двигателя и трансмисията, както и още два – по един на всяко предно колело (220 к.с.). Също и подвижни спойлери, активна аеродинамика. Дали обаче благодарение на 30-килогрмовата диета на пакета Fiorano автомобилът е по-бърз? Италианците искат да ни докажат това и са ни пратили във Фиорано. Качваме се в автомобила, карбоновите седалки пасват като ушити по мярка, а воланът е доказателство за кредото на Ferrari „hands on the road, eyes on the street“. Всички по-важни функции се настройват чрез тъчпада на волана. Традиционно Manettino е разположено вдясно, а вляво има тъчполе за електрическата мобилност. Означава: батерията с капацитет 7,9 кВтч., 25 километра електрически пробег с темпо до 135 км/ч.

Така включваме лоста на автоматичните скорости на D, и установяваме с учудване, че почти не се чува нищо. Излизам от хангара на Ferrari с режим на „шептене”. Превключваме Manettino –на режим Race и най-после колата става шумна. V8-битурбо двигателят поема задачите си с ръмжене и крясък. Невероятно е, как този модел със заводски тунинг излиза от завоите – сякаш захапва асфалта. Ускорението е още по-брутално. Звукът не е съвсем достатъчен за подобно чудовище – очите ви ще блеснат едва след 8000 оборота. В завоите смъквате от 250 на 100, от 210 км/ч електромоторите (отпред) се изключват, като 1,7-тонният автомобил се усеща много по-лек, а при ускорение каската направо залепва за седалката. По-бързата с една секунда обиколка от Stradale  не е чак толкова от значение.

Технически данни

Ferrari SF90 Assetto Fiorano • двигател: V8, битурбо, средно надлъжно разположен • работен обем: 3990 cм³ • мощност: 735 кВт. (1000 к.с.) при 7500 об/мин • макс. въртящ момент 800 Нм при 6000 об/мин • двойно задвижване, 8-степ. авт. Трансмисия с два съединителя • Д/Ш/В: 4710/1972/1186 мм • собствено тегло:около 1740 кг • 0-100 км/ч: 2,5 сек • 0-200 км/ч: 6,7 сек • Vmax: 340 км/ч • разход на гориво: 7,4 л А 98 Н+9,3 кВтч./100 км • CO2: 205 г/км • цена: 933 000 лв.

ИЗВОД

Гидо Науман

Електрическа мобилност и суперспортни автомобили: Ferrari ни показва със спортния пакет Assetto Fiorano за SF90, че в бъдеще ще можете да забавлявате на пистата и такъв хибриден болид с 1000 к.с. Оценка на AUTO BILD: 6-

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин