Бичът за Downsizing-двигателите и защо да избягваме твърде ниските обороти


6
мар.
2020

Какви са последиците?

В дългосрочен период LSPI създава тежки проблеми. Те варират от скъсани сегменти и развалени турбокомпресори до изцяло разрушени основни компоненти на двигателя. Свръхналяганията, които се създават при предварително запалване, могат да пръснат различни части на мотора – и това да наложи основен ремонт.

Как човек може да се защити от LSPI?

  • Докато двигателят е още студен, избягвайте много ниските обороти, тъй като LSPI настъпва преди всичко в диапазона на ниските обороти.
  • Сменяйте редовно маслото. Това важи с особена сила за автомобили, които биват шофирани предимно на къси разстояния. Дори и заложеният от производителя интервал да предвижда нещо друго, маслото трябва да бъде сменяно поне веднъж годишно. Ако не го правите, рискувате да „убиете“ мотора.
  • Вече има масла, с които LSPI може да бъде предотвратено. Те отговарят на АРI-нормата SN Plus. Много малко производители са адаптирали интерварлите за смяна на маслото спрямо феномена, затова собствениците на „рискови“ двигатели трябва да внимават и да питат за подходящо масло в сервиза.
  • С правилните добавки можете да премахнете отгланията в двигателя. В този случай обаче трябва да се процедира много внимателно, тъй като лаик може да направи сериозни грешки и сам да причини повреда. При много производители своеволното използване на добавки може да доведе до отпадане на гаранцията. Затова най-добре се обърнете към сервизен специалист.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >