Тест » Битка на концепциите за пестене: кое задвижване е най-икономично? (ТЕСТ)

Битка на концепциите за пестене: кое задвижване е най-икономично? (ТЕСТ)

0108
2022

Цените на eлектроенергията и на горивата постоянно се повишават. Затова пътуващите на дълги разстояния до работа и обратно все пресмятат и изчисляват. В компактния клас изборът на концепции за пестене e немалък, а класическият дизелов вариант като при A220d отдавна не е единствен. Toyota залага от почти четвърт век на хибрид – без зареждане от контакта. Бензиновият двигател бива подпомаган от батерия, която акумулира енергията си при движение по инерция или при спиране. Стъпка по-напред е Plug-in хибридът, а тук негов представител е Peugeot. Той дава допълнителна възможност за класическо зареждане от контакта и може да изминава изцяло на електричество малки разстояния. В случая с 308 Hybrid 180 по време на теста бяха 32 километра. Доста по-голям е пробегът на електромобила. VW ID.3 с батерия с капацитет от 77 кВтч може да измине на ток 366 км, а след това отново трябва да бъде зареждан. До 677 км пробег пък предлага Mazda 3 Skyactiv X. Вместо на турбина, японците залагат на голям работен обем (два литра) и степен на сгъстяване като при дизелов двигател, което повишава ефективността. Между другото: тъй като тук става дума за пестене, по време на измерването на разхода и пробега се движихме с максимална скорост от 130 км/ч и си спестявахме даването на пълна газ по магистралата. Кой ще излезе най-изгоден за период от четири години? Изчислихме с точност и накрая останахме изненадани. Всички резултати са изчислени на база на данните за Германия поради липсата на екобонуси у нас (към момента на редакционното приключване на броя). В отделна графа сме извадили цените на моделите за България.

Спокойното придвижване в Peugeot е тихо и култивирано. При по-голямо натоварване бензиновият мотор става шумен

Peugeot 308 като Plug-in Hybrid: ценител с малко по-високо тегло

0,88 лв. – разходи на километър

НАЙ-ДОБРОТО от двата свята или само един компромис? Plug-in хибридите поляризират мненията, така е и при 308. В негова полза е фактът, че локално може да се движи без вредни емисии. 32 километра измерихме по време на теста. Освен това двете сърца под капака го правят пъргав и тих. Но и тежък. С тегло от 1651 кг само изцяло електрическият VW тежи повече. Отмъщението идва от разхода на гориво. Консумацията на бензин е 6,2 литра (при скорост до 130 км/ч), а тази на ток – 29 кВтч. Не трябва да се правим, че разходът на електроенергия не играе роля. Peugeot харчи толкова, колкото и внушителен SUV като Audi e-tron. Цената на „французина“ е малко висока. С 68 716 лева той е по-скъп от Mazda с около 15 000 (в Германия разликата е още по-голяма). Това, че с разходи от 88 стотинки накрая изпреварва „японеца“, се дължи на субсидията в размер на 14 350 лв. (за Германия). Без нея с разходи от 1,12 лева на километър 308 би бил вторият най-скъп след Mercedes A-клас.

1,6-литровият бензинов двигател е със 150 к.с., а електромоторът – със 110 к.с. Системната мощност е 180 к.с. Един перфектен дует с фина екипна работа
Типичните странности: темата не е нова, но винаги по нея има коментар – малкият волан и уредите над него. Похвала заслужава качеството на изработката.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ