AUTO BILD България / Битката на „мъниците“: Hyundai преследва златото

Битката на „мъниците“: Hyundai преследва златото

Hyundai обнови своя малък автомобил i10 – ще успее ли той да се наложи над първенеца в класа VW Up и над Renault Twingo?


12
мар.
2018

НЕ МИ КАЗВАЙТЕ, ЧЕ Е СЛУЧАЙНО! VW Up участва в теста в златист цвят. Това определено говори за самочувствие: аз съм този, на когото първото място принадлежи по право! В действителност този лак се нарича Honey Yellow Metallic (доплаща се), но блести подозрително в златисто. Renault Twingo е в пиренейско бяло (без доплащане) – това е по-скоро сдържано. Hyundai i10 ни се представя в Sleek Silver Metallic (доплащащ се). Тоест среброто посяга към златото. Освен това корейците тъкмо вкараха модела си във форма. Фейслифтът не личи особено при външността – той е съсредоточен най-вече при асистентите за сигурност и модерната навигационна система. За щастие без промяна остава доброто предлагано място – според нашите измервания i10 е малко по-тясно скроен от Up и Twingo, но във всекидневието това въобще не се забелязва. Hyundai получава похвала от нас заради седалките си – те са големи, добре скроени и стегнато тапицирани, като дори на задната седалка на i10 ще седите най-удобно от всички в теста. Кокпитът пък би могъл спокойно да бъде от по-висок клас автомобили и, както е типично за Hyundai, се управлява безпроблемно.

VW се възползва от кашонообразната си форма и предлага изненадващо просторно вътрешно пространство. Също както и в Hyundai, отзад спокойно могат да пътуват двама възрастни. Е, разбира се, няма да издържат на много дълги преходи. Щеше да е по-добре, ако товарният ръб на VW имаше пластмасово покритие – така много бързо ще се сдобиете с драскотини.

В Twingo дизайнерите са дали израз на творческото си вдъхновение – „французинът“ е по-скоро симпатичен отколкото разумен. Шикозен, но жалко, че не е предвиден оборотомер.
Отпред е също толкова просторно, колкото в i10 и Up, но отзад не е никак удобно. Тук задната облегалка е прекалено вертикална – разбираемо, все пак зад нея се намира двигателят. Задно разположен мотор, задно задвижване – звучи доста интригуващо. Този модел на Renault обаче не е малко Porsche. За целта 0,9-литровият 3-цилиндров мотор с 90 к.с. е прекалено сдържан. Най-добре се чувства в диапазона на средните обороти и тогава ускорява подобаващо.

Hyundai i10

Това е луксът в класа на малките автомобили! Hyundai i10 се предлага дори с отопление на волана (серийно в ниво Premium), бутонът се намира вляво зад волана. Задните седалки са окей за къси разстояния.

А Twingo недозавива – недиректното управление не осигурява удоволствие от шофирането. Позицията му на пътя е малко нестабилна и влияеща се от страничния вятър.
Но може би ние не сме справедливи – дългите отсечки не са по вкуса на Twingo. „Французинът“ е замислен като градски автомобил – малък, шикозен и маневрен – тук му помага и малкият диаметър на завой от 8,90 метра.

Последният фейслифт на Up е от миналата година – оттогава моделът е оборудван с модерния 3-цилиндров турбомотор с 90 к.с. Звучи почти като този на Renault, но работи малко по-различно: TSI притежава повече темперамент, ускорява пъргаво и звучи дрезгаво приятно. Хубаво е и това, че можеш да се движиш на по-висока предавка – също както и при дизелов мотор трета предавка ви е достатъчна за всичко. Up е с по-балансирана настройка и тук нищо не ни изнервя. С лекото и прецизно управление моделът от Волфсбург притежава много добра управляемост и вози доста прилично. Така оборудван, той се справя уверено не само в града, но и по междуградски пътища.

VW Up

Декорът на кокпита е въпрос на вкус, нямаме обаче никакви упреци към функционалността и пространството на VW Up. Смартфонът служи за навигация.

Hyundai също не пада по-долу – макар и да вози малко по-твърдо от VW, моделът от Корея е доста балансиран. Управлението му е безупречно и достатъчно директно. Единствено двигателят на i10 леко изостава в това сравнение: 1,2-литровият агрегат с 87 к.с. е единственият 4-цилиндров мотор в теста, но е без турбина и без директно впръскване. Образцов агрегат, но нищо повече. Нуждае се от обороти, за да се движи бързо. Тогава обаче става шумен. 4-цилиндровият двигател харчи 6,1 литра – колкото и TCe в Twingo, докато TSI във VW е по-икономичен с 5,9 литра.

В тестовата си конфигурация Hyundai i10 1.2 Premium струва 30 000 лева, но нека все пак да обясним. Базовата цена е 20 990 лв., което е в реда на нещата. Прибавяме обаче ниво на оборудване Premium за 6000 лева, което му осигурява много точки в раздела за комфорт. Така трябва да добавим и навигационна система, която е достъпна само в пакет Elegance за 4000 лева в комбинация с асистент за следене на лентата, система за предупреждение за челен удар, 15-цолови алуминиеви джанти и безключов достъп. Така „натъпканият до козирката“ с екстри излиза 30 хиляди лева. Разбира се, от значение са и петте години гаранция, давани от Hyundai.

Renault Twingo

Артистичният кокпит на Twingo: кръгъл уред със скоростомер като при брата Smart, затова пък навигационната система TomTom с информация на живо (1980 лева) е страхотна. Усещането за простор на задната седалка е добро заради високата каросерия.

При Renault Twingo TCe 90 (не се предлага у нас) гаранцията е две години. Тестовото Twingo в ниво Intens се предлага за 28 960 лева, като 15-цоловите джанти са серийни, а R-Link навигацията струва 1980 лева.

Up 1.0 TSI с ниво на оборудване High Up (1105 лева) струва 24 130 лева. 15-цоловите джанти са серийни, аудиосистемата струва 223 лева, а maps + more dock – 217 лева. Up може в бъдеще да си спести лака Honey Yellow. Сега златото е за Hyundai.

Още по темата

Card image cap
Ford Focus 1.0 EcoBoost и Honda Civic 1.0 Turbo: битката на „тройкаджиите”

12
дек.
2017

С най-малкия EcoBoost Ford стана пионер в налагането на Downsizing-a. Ние изправихме поостарелия Focus в сравнение с най-новото издание на Civic – отново с 3 цилиндъра и турбо

Card image cap
100 000 км с C 250 d 4Matic T Avantgarde: един Mercedes в нова светлина

27
сеп.
2017

С-клас пое по трасето на маратонския ни тест в невинен бял цвят. И след изпълнени със стрес 100 000 километра достигна до целта с почти бяла престилка

Card image cap
Може ли Mercedes-AMG GT S да победи 911 Turbo?

13
юни
2017

С AMG GT по принцип Mercedes предлага Porsche 911. Дали пък не е даже по-добро? AUTO BILD ще ви даде отговора

Card image cap
Първи тест на новия Ignis: Suzuki отново пусна готина кола

12
ян.
2017

След пауза от осем години Ignis се завръща – тествахме симпатичния микро-SUV

Card image cap

В последния брой:

Архив >