AUTO BILD България / Битката на мощните дизелови комбита

Битката на мощните дизелови комбита

Яки дизелови мотори под капаците, огромни резерви отзад – такива са модерните комбита днес. Сравнихме три многообещаващи модела, сред които новият Opel Insignia с автоматична трансмисия


19
мар.
2018

ИЗВИНЕТЕ НИ, НО ЩЕ СЕ ИЗКАЖЕМ МАЛКО крайно. И ще напишем, че в нашето сравнение участват три модела на производители, които имат по-скоро лош, отколкото лъскав имидж. Под капаците на автомобилите пък има дизелови двигатели с още по-лоша слава. И като цяло нека обобщим: комбитата бяха модерни през 90-те години, нали? Глупости!
Нека погледнем по-внимателно – например модела на Opel. С дължина от почти пет метра и красива външност със скосена линия на покрива, с дизелов мотор с 400 Нм и доста богато обзаведен по отношение на асистиращите системи за водача. Все пак Insignia Sports Tourer не блести кой знае колко с подобни неща – конкурентите също са добре подготвени. Те са: Renault Talisman Grandtour, който е оборудван дори със задни завиващи колела, както и първенецът на класа – VW Passat Variant TDI, който отдавна блести с регулиращи се амортисьори и асистент за управлението. Кое комби обаче предлага най-много?

Opel залага на ниска линия. Глупаво решение – коства от вместимостта на багажника

Ще изясним това в нашия сравнителен тест. Сравнително новият Insignia Sports Tourer участва с новата комбинация от 2-литров дизелов мотор със 170 к.с. и 8-степенна автоматична трансмисия. Renault залага на 1.6 dCi със 160 к.с. и 6-степенна автоматична предавателна кутия с два съединителя, оборудвайки Grandtour в ниво Initiale Paris дори със споменатите вече задни завиващи колела (при Renault се нарича 4Control). VW Passat изтръгва 190 к.с. от 2.0 TDI и разполага със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя и предно задвижване. Засега ще ви кажем само, че последното задвижване функционира най-добре. Автоматичните скорости на VW са фини, бързи и си вършат работата доста незабележимо. Макар и да е налице типичният недостатък на DSG – при кикдаун автоматичната предавателна кутия винаги си оставя доста време, преди колата да потегли. Иначе TDI двигателят работи икономично (само 6 л на 100 км), приятно сдържан е в акустично отношение и се отличава с мощно ускорение. Passat се носи вихрено до много над 200 км/ч. На dCi в Renault му се налага да се потруди доста в тази ситуация. Да, наистина не му достигат 30 к.с. в сравнение с VW, но при високите обороти и предавки му липсва желание. Освен това трансмисията превключва предавките толкова фино, както го правят автоматичните скоростни кутии на конкурентите в теста. Жалко: 1,6-литровият дизелов агрегат е по-лаком с половин литър от мотора на VW. Opel доста често ни ядосваше по отношение на задвижването. С 6,2 литра той харчеше малко повече от TDI в Passat, но не успяваше да се мери с VW по отношение на динамиката и бе значително по-шумен. Изнервящ във всекидневието бе шумът му в диапазона на 1500 оборота. Освен това 4-цилиндровият агрегат почти винаги вибрираше и ръмжеше доста при натоварване. Все пак трансмисията работеше незабележимо.

Renault Talisman Grandtour

Максимум 1681 литра товарен обем, а задната облегалка се сгъва и дистанционно – практично. По-скоро тясно задно пространство – усещането се подчертава вероятно и от ниските колони на покрива.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >