Битката на компактните бензинови SUV-ове?

Тези четири компактни SUV-а от класа на 4,50-метровите зареждат А 95 Н. Дали са добра идея за покупка, или са лакоми?

1602
2018

2. BMW X1 xDrive20i

С дължината си от 4,44 моделът е най-късият в теста

РАДОСТ ОТ ШОФИРАНЕТО! Влюбени сме в X1. Защо тогава финишира втори? Прекалено малък, твърде тесен, прекалено скъп. Нека започнем отзад: вместимостта на багажника е от 505 до 1550 литра – за сравнение VW Tiguan поглъща със 100 литра повече. Отзад пасажерите с ръст до 1,80 метра ще седят удобно; когато в колата се качат четирима дългучи, вътре става малко тясно. Доста е тесен този X1. Отзад повърхността за сядане е твърде къса, а отпред седалките са малки. Накрая това коства победата на „бавареца“. Когато обаче стартираш двигателя и тези 192 к.с. те изстрелят напред, а 8-степенната автоматична трансмисия превключва предавките толкова точно и прецизно, направо ти се иска да изкрещиш от щастие. Усещането е, че седиш не в SUV, а в по-високо комби, което се е устремило към следващия завой. Недостатък на BMW е, че при някои дълги неравности моделът започва да се люлее, в комфортен режим предната ос е с недостатъчен ход на пружините, което внася леко безпокойство.

Такъв трябва да бъде един кокпит! BMW предлага два кръгли уреда и волан с три лъча. iDrive с въртящ се/натискащ се превключвател все още е най-добрата предлагана концепция

Плюсове

Моторът поддържа отлично темпото – и харчи 8 литра. Страхотна автоматична трансмисия, пъргаво окачване и добро качество.

Минуси

Неособено много място отзад, висока цена, дълъг списък с доплащащи се екстри.

1. VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion

4,49 метра, изпълнени с разум: VW Tiguan побира (почти) всичко

ТОЗИ ТИП МОЖЕ ВСИЧКО! Tiguan е на второ място по продажби на нови автомобили (в Германия) – поздравления за добрия избор на всички, които са си го купили. SUV-ът на VW е всестранен талант и е почти безгрешен. Да вземем например темата за каросерията. Мястото отпред, отзад и в багажника е повече от това на конкурентите – моделът от Волфсбург дори бие BMW със 17 точки. Или пък комфортът. Винаги една идея по-добър от останалите, като тук преднината пред BMW е десет точки. Окачването е най-балансираното в теста благодарение на DDC системата с различни режими. Прогресивното управление осигурява по-добро поведение при завиване по пътища с много завои. Жалко само, че VW иска колата всяка година за сервизна инспекция.

Добре дошли при VW! Срещу доплащане получавате дигитално изображение на навигацията и на скоростомера. Самата навигация без бутони за усилване на звука е разположена прекалено ниско, а екранът на Head-up дисплея изглежда евтин

Плюсове

Най-големият багажник, най-доброто предлагано място, спортно и комфортно окачване – въобще „саксонецът“ е най-добрият всестранен талант.

Минуси

VW пести! Двигателният отсек е само грундиран, без да е лакиран.

 

Извод

Сърцето избра BMW, схемата с точките – VW. Tiguan побеждава благодарение на добрите си всестранни качества и многото място. X1 е спортният SUV, Mazda ни глези с мекото си возене, а Kia предлага седемгодишна гаранция.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин