Битката на компактните бензинови SUV-ове?

Тези четири компактни SUV-а от класа на 4,50-метровите зареждат А 95 Н. Дали са добра идея за покупка, или са лакоми?


16
февр.
2018

ПРИСТЪПВАМЕ ВЕДНАГА КЪМ ВЪПРОСА: дали е добра идея да монтирам бензинов двигател в 1,6-тонен SUV, или ще се сдобия с лаком модел? Ще разгледаме няколко компактни автомобила с висока позиция на седене в класа на 4,50-метровите модели: Mazda например монтира мощен 4-цилиндров агрегат и обещава по-нисък с 20 процента разход на гориво заради системата за изключване на цилиндрите, или по-точно 7,1 литра А 95 Н на 100 километра. На нашата отсечка за тестване на разход от 155 километра с градско, междуградско и част с пълна газ накрая разходът на „японеца“ се оказа 8,4 литра. Съвсем не е зле за 2,5-литров бензинов агрегат с двойно задвижване и автоматични скорости. Такова оборудване имат и останалите три кандидата в нашия тест: четири задвижващи колела и автоматични трансмисии. При Kia Sportage и VW Tiguan с предавателни кутии с два съединителя, а при BMW X1 и Mazda CX-5 с преобразувател на въртящия момент. Връщаме се обратно към темата за добрата покупка или лакомниците. Тук най-малкият мотор е най-лакомият. Kia монтира в Sportage 1,6-литров 4-цилиндров двигател със 177 к.с., а той харчеше 8,7 литра, което е с 1,2 литра над данните на производителя. Двата най-икономични бензинови SUV-а говорят немски език – и са оборудвани с 2-литрови 4-цилиндрови агрегати. VW Tiguan разполага със 180 к.с. и харчи 8,3 литра (данни на производителя: 7,3), а BMW X1 мобилизира 192 к.с. и е чудото на икономичността в теста на AUTO BILD: само 8 литра, докато в лабораторни условия са 6,3 литра. Ние харесваме бензиновите двигатели, тъй като в теста на AUTO BILD четирите кандидата се представиха убедително със спокойната си работа и с доброто ускорение. Какво тогава е в полза на дизела? При разлика от само 1 литър на 100 км аргументът за пестене не е сериозен – всички останали причини обаче са в полза на бензиновия агрегат.

4. Мazda CX-5 Skyactiv-G 194 AWD

С дължина от 4,55 метра CX-5 е най-големият в теста

ЧЕТИРИ МЕТРА! При спирачния път от 100 км/ч това е твърде много. тестовият ни автомобил бе „обут“ с Conti Premium Contact 6, като със загрети спирачки спираше след превъзходните 34,7 метра. Последният ни тестови CX-5 бе с гуми Toyo: 38,8 метра! Mazda избира собствен път по отношение на бензиновия агрегат: 2,5 литра работен обем, без турбина, но със система за изключване на цилиндрите за по-нисък разход на гориво. Предимство ще има този, който изминава много километри в града и кара спокойно. По междуградски път CX-5 е по-скоро автомобил за дълъг път, отколкото майстор на завоите, поглъща умело дългите неравности, вози меко и се накланя повече в завоите. А седалките с кожена тапицерия (доплащаща се) са доста хлъзгави. Управлението на японците вече не е толкова директно – както казахме, тази Mazda е с подчертано комфортна настройка. Благодарение на дългото си междуосие от 2,70 метра отзад двама възрастни пасажери могат да седят доста комфортно, а в багажника се побират от 506 до 1620 литра. Освен това товарният отсек е изцяло покрит с мокет и също както и висококачествените пластмаси в интериора ни направи добро впечатление.

Спортен кокпит с (прекалено малък) монитор на навигацията, въртящ се/натискащ се превключвател: навигацията дава опционално трафик информация в реално време

Плюсове

Добър комфорт на возене, висококачествени материали в интериора, много място за пасажерите на задната седалка.

Минуси

Хлъзгащи се предни седалки с кожена тапицерия, индиректно управление, свързаността не владее нито Apple, нито Android.

3. Kia Sportage 1.6 T-GDI AWD

4,48 метра и високо разположени фарове: Sportage е стилен!

ДА ЖИВЕЕ СПОРТЪТ! При Kia Sportage името е програма. Окачването е стегнато, управлението директно, а двигателят присъства осезаемо. Истинско удоволствие е да го карате по междуградски пътища. И не е особено приятно, ако изминавате много дълги разстояния с „корееца“. Той не поглъща особено добре дългите и късите неравности. Автоматичната му трансмисия можеше да е малко по-убедителна и не толкова нервна във вършенето на работата си. Сред плюсовете на модела са добре оформените предни облегалки, позволяващи на седящите отзад по-високи пасажери да разполагат с достатъчно място за краката си, както и функционалният и изчистен кокпит. Изтъкваме най-вече ниската цена и седемте години гаранция. В това отношение моделът от Корея изпреварва всички.

Изчистен и прегледен кокпит на Kia: тъчскрийн дисплей на навигацията, под него бутони за бърз достъп до менютата и превключватели за климатичната инсталация. Качеството на пластмасите можеше и да е още по-добро

Плюсове

Щедра, седемгодишна гаранция, добро съотношение цена-качество, прилични седалки, добро предлагано място.

Минуси

Стегнато окачване, малко шумен двигател, леко нервна 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя, малко евтини пластмаси в интериора.

Още по темата

Card image cap
Dodge Challenger RT Scat Pack: безкомпромисният

10
ян.
2016

С модерен автоматик, иновативна инфотейнмънт система и дори адаптивни амортисьори Challenger влиза в новото време – и въпреки това си остава истински „американски мускул“ от старата школа

Card image cap
100 000 км с BMW 320i Touгing: надежден ли е този „баварец“?

13
ное.
2017

Това BMW доставя удоволствие не само при шофиране, но и при посещенията в сервиза. Защото освен обичайните сервизни обслужвания и поддръжка 320i почти не се нуждаеше от грижи - един радващо надежден автомобил

Card image cap
Първи тест на GLE: само името ли е ново?

21
дек.
2015

ML става GLE – дали обаче се променя нещо друго? Искахме да проверим дали освен името има и други нови неща в SUV-а на Mercedes

Card image cap

В последния брой:

Архив >