Бившият шеф на VW: не трябва да отписваме ДВГ!

3005
2024

В Германия преходът към електрическа мобилност не върви добре. А сега бившият ръководител на VW Матиас Мюлер се изказа в подкрепа на ДВГ – поне като преходно решение

Развитието на електрическата мобилност в Германия е в криза. Регистрациите на електрически автомобили падат от месеци – и тази тенденция се формира като трайна още от отпадането на субсидиите през декември. Ето защо и търговците са скептични по отношение на развитието на ситуацията до края на годината, а амбицията на федералното правителство до 2030 г. в Германия да се движат 15 милиона електромобила вече изглежда почти напълно непостижима.

„Клиентите не реагират, както се очакваше. Поне не с обемите, които се прогнозираха преди време или които бяха заложени като цел от политиците“, казва бившият шеф на Porsche и VW Матиас Мюлер в интервю пред N-TV.

Германците не искат електромобили заради високите цени и ограничения пробег

Според бившия ръководител на автомобилния гигант клиентите продължавали да избягват електрическите автомобили, защото били твърде скъпи. Очаква се обаче през следващите години цените им да паднат. Освен това възможностите за зареждане са ограничени, а електричеството за електромобилите е скъпо и често не е екологично, подчертава Мюлер.

Друга спънка според него бил ограниченият пробег. Водач на дизелов автомобил бил свикнал да може да изминава от 800 до 1000 километра при всякакви метеорологични условия. „Трябва да продължим да инвестираме в тази област и да продължим да разработваме технологии, за да постигнем същото при електромобилите. Чак тогава и клиентите ще направят прехода“, казва Мюлер пред N-TV.

Ето защо бившият топмениджър поставя под въпрос предвидената от ЕС забрана на двигателите с вътрешно горене. Поне според него „дискусията за различните технологии засега трябва да остане отворена“. Основният въпрос към този момент бил дали хибридите и синтетичните горива могат да се окажат решение.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин