Матиас Мюлер намери щастието в Щутгарт-Цуфенхаузен. Там, в централата на Porsche, той управляваше бизнеса на световноизвестния производител на спортни автомобили от 2010 г. по времето на Мюлер продажбите на благородните спортни коли се увеличиха значително, а печалбите бяха в размер на милиарди. Семействата Порше и Пийх бяха доволни и радостни, а Мюлер донесе спокойствие в Цуфенхаузен. В годините преди ерата на Мюлер се водеха битки за поемане на концерна между Porsche и VW, като накрая марката Porsche стана дъщерна на концерна VW.
Мюлер винаги споделяше, че да бъде шеф на Porsche е било работа-мечта. Емоционалната връзка с луксозната марка се изразява в това, че Мюлер има частна колекция от автомобили Porsche. В гаража си има по един автомобил от всяка серия 911.
Дизеловата афера обаче махна Мюлер от неговия рай в Porsche. След оттеглянето на шефа на Управителния съвет на VW Мартин Винтеркорн през есента на 2015 г. семействата-собственици настояха Мюлер да поеме кормилото във Волфсбург. Матиас Мюлер в ролята на спасите на Volkswagen в кризата, който ще преведе концерна през трудното време. Роля, която той изиграва успешно, но и която не му харесва особено. След две години половина начело на VW Мюлер напуска през април 2018 г. – той губи дуела срещу Херберт Дийс, който отдавна ска да измести Мюлер от кормилото на концерна.
Все пак утехата за Мюлер е приемлива: след напускането си той получава обезщетение в размер на 35,5 милиона лева. Договорът му приключи официално през февруари 2020 г. – оттогава Мюлер е пенсионер и получава пенсия от концерна.
Тя е в размер на 163 500 лв. на месец или около 5400 лв. на ден.
Все пак той се нарежда след своя предшественик във VW Мартин Винтеркорн, който взема пенсия в размер на 6200 лв. на ден.