2020
ВСЪЩНОСТ НЕЩАТА ПРИ Volvo са съвсем прости. Още преди няколко години шведите взеха решение да произвеждат само 4-цилиндрови двигатели. Тоест явно не е толкова трудно да намериш подходящия тип задвижване… Напротив. Тъй като V60 се предлага на цена от 78 677 лв. – с три бензинови моторизации (190, 250 и 310 к.с.), две дизелови (150 и 190 к.с.), два Plug-in хибрида (340 и 390 к.с.), прибавяме и три версии с по-голяма мощност на Performance дъщерната фирма Polestar (Plug-in с 405 к.с., бензинов с 253 к.с. и дизелов с 200 к.с.). Е, и? Нека погледнем разумно на нещата. И избираме варианта със 190 к.с. за бензинов и дизелов мотор, като малкият дизелов агрегат е леко притеснен от теглото от 1,7 тона. Освен това тестваме и T8 Polestar – от Volvo още не можеха да предоставят малкия Plug-in.

Първата изненада ни очаква след изминаване на тестовата отсечка за определяне на разхода. Въпреки малкия електрически пробег (около 40 километра) и голямата мощност (405 к.с.) хибридът е най-икономичен – ако не броим разхода на ток (6,6 кВтч/100 км). На всеки 100 километра ви трябват 6,5 л А 95 Н, докато дизеловият вариант харчи с две десети повече, а бензиновият T4 има среден разход от 8,6 литра. Това обаче е само половината истина – към нашата сметка на километър се броят и покупната цена, застраховката, загубата на стойност при продажба на старо.

Именно тук удря часът на чистия бензинов двигател. Той стига до 1,44 лв. на километър (за Германия), дизелът струва с 10 ст. повече, а Plug-in (най-вече заради високата покупна цена от 139 000 лв.) излиза 1,78 лв. на километър. Така нещата за нас са ясни: a) с V60 винаги ще се движите добре; б) с оглед на разходите е най-добре да изберете бензинов вариант. Иначе Polestar е много скъп. Съвсем лесно е…
СЪВЕТ: Изберете бензиновия двигател! Той е най-икономичен, а е и с добри маниери

