2020
Доскоро повечето S-модели на Audi за Европа бяха бензинови, единствено мощните SUV-ове SQ5 и SQ7 разчитаха на мощни дизели. С последните смени на моделите обаче настъпи промяна: като изключим S8 (571 к.с.), всички S-модели за Европа станаха дизелови. Защото комбинацията от динамика и ефективност на дизелите на Audi трудно може да бъде постигната от бензинов агрегат.
За САЩ с бензинов V6
В САЩ обаче нещата изглеждат по различен начин, тъй като там след скандала с вредните емисии от 2015 германските производители „бягат“ от дизелите. Ето защо за пазара отвъд Океана например Audi S6 или S7 биват задвижвани от бензинов V6 с турбо и работен обем 2,9 литра. Той генерира порядъчните 444 к.с. и максимален въртящ момент 600 Нм. Намаление на разхода с над 20 процента и порядъчен звук трябва да гарантират, че на американците няма да им липсват V8-машините на предшествениците. 4х4-задвижването и максималната скорост от 250 км/ч са идентични с тези при европейските дизелови събратя, S6 ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,5 сек.

Както и при европейските двигатели, и тук е поставено електрическо турбо, което елиминира слабата тяга при потегляне. С впечатляващите си максимални 70 000 об/мин то се грижи S6 и S7 да „теглят“ мощно още от ниски обороти, като създават високо налягане в цилиндрите още от ниски обороти на коляновия вал. Всичко това става възможно благодарение на 48-волтова електрическа мрежа, свързана с литиево-йонна батерия (9,6 Ач) в багажника.
ПОТЪРСЕТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ AUDI S6 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
В САЩ цените за Audi S6 стартират от 73 900 долара, за S7 ще трябва да отделите 10 000 долара допълнително. И кой знае – нищо чудно американските версии да проправят пътя и за други бензинови S-ки в Европа.
