Бензиновият PureTech двигател с 3 цилиндъра на PSA стана „Двигател на годината“


23
юни
2017

По време на 18-тите награди „Двигател на годината“ в Щутгарт международно жури от журналисти присъди приза „Двигател на годината“ за 2017г. на 1,2-литровия трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор PureTech в категорията от 1 л до 1,4 литра.

Индустриален и търговски успех

Избирането на „Двигател на годината“ за трета поредна година потвърждава търговския успех на този двигател, който е наличен с мощност 110 к.с. и 130 к.с. (PureTech 110 S&S и PureTech 130 S&S). Фактите:

– С над 850 000 броя, вече произведени в заводите Française de Mécanique в Дуврен (Франция) и в Сянян (Китай) от лансирането му през 2014 г., този двигател ще се произвежда и в завода в Тремери (Франция) от края на 2017 г., за да се посрещне увеличеното търсене и да се удвои производственият капацитет на този двигател във Франция. Годишното производство ще надхвърли 1 милион броя до 2019 г.

– 1,2-литровият PureTech във версиите със 110 к.с. и 130 к.с. се използва в над 90 модела в 70 държави. През 2017 г. той допринася за търговския успех на новите продукти на PSA Group, като новия SUV Peugeot 3008, избран за Автомобил на годината за 2017.

– На европейския пазар модулното семейство на 1,2-литровия трицилиндров Puretech представлява една трета от всички бензинови и дизелови двигатели на PSA Group.

По-мощен и екологичен двигател

Признат от пазара заради удоволствието при шофиране, което предлага дори при най-ниски обороти, 1,2-литровият трицилиндров двигател с турбокомпресор PureTech продължава да се усъвършенства и ще се възползва от значителни подобрения преди края на 2017 г. с увеличена динамика и намален разход на гориво (до 4%):

– въвеждане на филтър за твърди частици (GPF- Gasoline Particulate Filter) за намаляване на емисиите частици с над 75% за посрещане на изискванията на бъдещите стандарти, които ще влязат в сила от 2020 г. в Европа и Китай;

– оптимизация на икономичността, благодарение на промените в циклите на изгаряне и впръскване на горивото под налягане 250 бара;

– намаляване на механичното триене и въвеждане на нов турбокомпресор;

– по-компактен размер на двигателя за оптимизиране на аеродинамиката (ползи по отношение на SCx).

Коментирайки наградата, Кристиян Шапел, Вицепрезидент „Двигатели и шасита“ на PSA Group, каза: „Получаването на тази награда потвърждава изключителното качество и динамика на бензиновите ни двигатели. Продължаваме да оптимизираме нашите двигатели с вътрешно горене, за да ги направим по-икономични и все по-екологични, като така отговорим по-добре на предизвикателствата на енергийния преход.“

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >