Бензиновата А-класа: по-изгодна от хибридната и дизеловата


16
юли
2020

АКО КАЖЕШ А, ТРЯБВА ДА КАЖЕШ И Б. Тоест Б като бензинов. Това го казваме ние. Тъй като A 200 без допълнителни букви в името върви съвсем прилично и преди всичко наистина изгодно. Въпреки сравнително скромните 163 к.с. бензиновият Benz не трябва да се крие от своите колеги. Естествено, че както дизеловият вариант, така и Plug-in хибридът разполагат със солиден максимален въртящ момент. A 220 d разполага с 400 Нм, а A 250 e (при напълно заредена батерия) дори с 450 Нм – те логично се отскубват при изпреварване на 200 с неговите 250 Нм.

Кокпит във формат кинескоп, мониторите обаче се доплащат
Кабелът за зареждане е разположен в чанта в багажника, а на монитора водачът вижда кой двигател какъв принос има.

Ако поддържате обаче малкия 1,3-литров 4-цилиндров мотор в настроение, рядко ще се оплаквате от липса на мощност. 8 секунди до темпо 100 и 225 км/ч максимална скорост са напълно достатъчни от днешна гледна точка. Бездруго Plug-in хибридът показва две лица: със заредена напълно батерия и при спокойно шофиране автомобилът е спокоен и икономичен. Ако сте изтощили бързо батерията по време на енергично каране по магистралата, бензиновият агрегат (същият 1,3-литров като в А 200) може да ви „възнагради“ с двуцифрена стойност.

Отделен отвор за доливане на AdBlue до капачката за дизела – междувременно това е стандарт

Иначе комбинацията между двигател с вътрешно горене и електромотор е 218 к.с. Сериозна работа, макар и съдействието между двете машини да не е абсолютно перфектно. Разполагащият със 190 к.с. двигател със самовъзпламеняване запазва по всяко време уверения си и спокоен характер. Бързи междинни спринтове, сериозен комфорт на дълъг път и съвсем приличен разход на гориво. Ако се постараете, можете да постигнете дори и 5 л/100 км. Защо въпреки това казваме, че най-добрият е бензиновият? Съвсем просто: заради парите! A 200 струва с около 11 000 лв. по-малко от своите събратя, като излиза най-изгодно с 96 стотинки на километър.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >