2024
BMW поставя нови стандарти: компанията се превърна в първия автомобилен производител, който комбинира системи за автономно шофиране ниво 2 и 3. За феновете на марката мечтата за напълно автономно управление е все по-близо
Въпреки че асистиращите системи на някои автомобилни производители вече притежават техническата възможност да насочват автомобилите през трафика до голяма степен автономно, досега шофирането без ръце върху волана е било разрешено само в отделни ситуации. Сега обаче BMW прави решителна крачка в развитието на самоуправляващите се автомобили.
От юни 2023 г. производителят оборудва Серия 5 с опционалния асистент за шофиране по магистрала ниво 2, който позволява на водача да пътува без да държи волана по съвместими магистрали при скорост до скорост от 130 км/ч. Системата позволява дори автоматизирано изпреварване, докато водачът седи със скръстени ръце. Въпреки това шофьорът трябва да остане концентриран върху случващото се на пътя и по всяко време да може да се намеси.
За първи път: комбинация от нива на автономно шофиране 2 и 3
През септември 2023 г. компанията се превърна във втория производител след Mercedes-Benz, който получи одобрение за внедряване на автопилот от ниво 3 за задръствания в своите модели. В натоварен трафик при скорост до 60 км/ч системата позволява на водача не само да пусне волана, но и да не гледа какво се случва на пътя.
Сега, по данни на уебсайта Golem.de, компанията BMW е станала първият автомобил производител, получил одобрение да комбинира двете асистиращи системи и да ги предлага в свой модел. Срещу 12 хил. лева при новото BMW Серия 7 купувачите ще могат да получат пакета, състоящ се от пилот за задръствания ниво 3 и асистент за магистрала ниво 2. Собствениците на Серия 7, които вече имат автомобил с Personal Pilot на борда, ще могат да го „ъпгрейднат“ с тандема от нови системи от август 2024 г. срещу съответното доплащане.
И двете системи наблюдават водача с инфрачервени камери
За водача комбинацията осигурява напълно нов тип изживяване при шофиране. За първи път вече е възможно да шофирате по магистрала почти без ръце. И двете системи наблюдават водача с помощта на инфрачервени камери, за да гарантират, че той ще може да хване волана във всеки момент.
И автопилотът за задръствания, и асистентът за магистрала работят само на магистрали със структурно обособени ленти. Ford и Mercedes-Benz също имат одобрение за асистенти ниво 3, но все още не предлагат системи за шофиране със свободни ръце при по-висока скорост.