Без майтап: това BMW Серия 7 е на 15 години! (ВИДЕО)

0404
2025

Леле, какъв тунинг само: това, което изглежда като ново BMW Серия 7 G70, всъщност е 15-годишна „седмица“ от поколението F01

Чисто ново BMW Серия 7 само за 30.000 лева? Звучи твърде хубаво, за да е истина… Ако ви липсват 236 хил. лева за BMW 740d xDrive от шоурума, можете да тунинговате вашата 15-годишна Серия 7, така че да придобие модерен вид!

Седмото поколение на луксозния седан на BMW (което за първи път получи и електрическа версия в лицето на i7) се предлага от края на 2022 г. и радва клиентите с технически подобрения като 31,3-инчовия панорамен дисплей на така наречения Theatre Screen, както и с изключително високото ниво на комфорт.

Дизайнът поляризира мненията

Но твърде футуристичният дизайн на автомобила често става обект на критика. Или казано по-точно, външният вид на луксозния лайнер с означението G70 поляризира мненията заради тесните си фарове и „бъбреците“ в XXL-размер. На практика се повтаря историята на проектираната от Крис Бенгъл Е65, пусната на пазара през 2001 г. – тя също е обичана или мразена до днес.

Ако не се вгледате внимателно, може и да не забележите, че тук не става въпрос за истинска G70.

Изглежда същото важи и за дългата 5,39 метра G70, защото въпреки „освиркванията“ най-вече от феновете на марката в Европа, нестандартният дизайн също има своите почитатели. Сред тях е и индиец, който с огромни усилия „трансформира“ BMW Серия 7 F01 в G70.

Базата на BMW Серия 7 F01

Фирмата Autokräfte, ситуирана в индийския град Ахмедабад, публикува кратко видео в YouTube, което представя преработката на лимузината. Базираната на BMW 730Ld (F01) от 2010 г. реплика на G70 е създадена със страхотно майсторство и на пръв поглед изглежда почти като оригинала.

В този случай обикновен бодикит не e достатъчен; за „мутацията“ в новата Серия 7 са се наложили широкомащабни промени. Например, задните странични панели са рязани с флекс, за да бъдат пресъздадени по-раздутите форми на новия модел и за да пасват на тесните задни LED светлини. Освен това предните калници, броните, предният и задният капак са модифицирани или заменени с реплики на оригиналните части за G70. След това са правени заварки, китосване и боядисване – със забележителни резултати.

Ако се вгледат внимателно, феновете на BMW няма как да пропуснат класическите дъгообразни дръжки от старото F01 – и несъмнено ще забележат, че пропорциите не са перфектни, че колелата изглеждат твърде малки, както и че калниците не са като при истинската нова „седмица“, защото са по-малки. Но дори с оглед на тези несъвършенства, няма как да не свалим шапка на индицийте за финалния резултат. Каросерията дори е боядисана в два цвята.

Надвесите на каросерията са по-къси, отколкото при оригинала – а дъгообразните дръжки от F01 са запазени. Като цяло обаче, цялостният тунинг е доста успешен.

За съжаление, не е ясно колко е струвала цялостната трансформация. По онлайн борсите за употребявани МПС най-евтините Серия 7 F01 се продават за около 12.000 лева – и дори ако тунингът надхвърля няколко пъти тази сума, пак се оказва, че цялото удоволствие излиза с около 200 хил. под цената на новия автомобил.

Извод (Ян Гьотце)

Въпреки че не бих си поръчал такова BMW Серия 7, оставам приятно изненадан от резултата. На това му се казва внушителен тунинг.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин