2016
На автомобилното изложение в Женева (3-13 март 2016 г.) Opel ще представи ново поколение на легендарния Opel GT. Сега за пръв път можем да надникнем и в интериора. Визуална особеност на кокпита е панорамното предно стъкло, което плавно преминава в стъкления покрив на GT. Стабилността се осигурява от извитото арматурно табло от матиран алуминий, което служи като носеща връзка между предните колони. В интериора доминират гладки повърхности без бутони, които придават на интериора ясен, редуциран характер. Управлението се извършва единствено чрез гласови команди или тъчпада по средата.
Infotainment-системата се адаптира към водача
Технически акцент е Infotainment-системата, която е самообучаваща се и се адаптира към водача. Така например въз основа на гласовите команди, движенията на волана и другите настройки системата разпознава какво предпочита водачът на GT, вади си изводи и предлага музика, водене по маршрута и настройки на климатичната инсталация. При опасност автомобилът – също като внимателен спътник – може да предупреждава водача. Повърхностите с индикатори са оформени като класически кръгли уреди. Те могат да изобразяват информацията за шофирането и мултимедийното съдържание триизмерно и са модернизация на системите, познати от прототипа Monza от 2013 година.
Отвън футуристичният Opel GT Concept веднага се разпознава като Opel GT: компактен, дълъг преден капак, къси надвеси, без капак на багажника. Прибиращите се фарове за съжаление вече не отговарят на актуалните изисквания за сигурност, поради което дизайнерите са измислили нещо друго. Сега GT ни гледа намръщено от два тесни фара с най-новата Matrix-LED технология. Силно впечатление правят червените предни гуми, които са препратка към мотоциклета Motoclub 500 от 1928 година. Огромните врати на прототипа достигат до калниците и са без дръжки. Отварянето на електрическите врати става с чувствителна на допир повърхност на покрива. Като цяло този прототип на спортен автомобил е пуристки: освен дръжки на вратите липсват и чистачки и странични огледала. Те са заместени от две камери, които предават изображението към монитори в интериора. Също като при BMW i8 Mirrorless.
Двигателят също е изненада
Прототипът се задвижва от малък 1-литров трицилиндов турбомотор с мощност 145 к.с. и 205 Нм въртящ момент. Мощността се подава към задните колела чрез секвенциална 6-степенна скоростна кутия с лостчета за превключване на волана. Малкият мотор е базиран на изцяло алуминиевите двигатели на Adam, Corsa и Astra и подхожда на пуристкия характер на GT. Освен това позволява и понижаване на теглото. Opel GT тежи под 1000 килограма и ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди, максималната скорост е 215 км/ч. Новото GT може да се появи по улиците само 2 години след представянето на прототипа в Женева – на цени от около 50 000 лева. Също като едно време – като спортен автомобил за народа.