2015
На изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас (6-9 януари) BMW ще представи Vision Car, с която ще демонстрира автомобилния интериор на бъдещето. Най-важната технология в него се казва АirTouch. Благодарение на нея функциите за забавление, навигация и комуникация в автомобила се управляват посредством използването на жестове. Революционната система работи на принципа на тъчскрийна, но без да се налага да докосвате неговата повърхност. Сензори записват движенията на ръцете в зоната между централната конзола и огледалото в купето. Това позволява на шофьора и на пътниците да се фокусират върху големия централен дисплей. Посредством лесно потвърждаване избирате съответното меню или активирате желаната икона.
Сензори на таблото позволяват 3D-контрол
Преди година BMW представи жестовото управление на CES. Благодарение на него без допир може да се контролира звукът или да се приемат/отказват телефонни обаждания. Всички тези функции вече са имплементирани в серийното производство при Серия 7. AirTouch обаче прави крачка напред – при тази система сензори, монтирани в областта на арматурното табло, „улавят“ движенията на ръцете и позволяват триизмерен контрол. Движение на ръката или жест контролира огромния панорамен дисплей.
При AirTouch съществува друга възможност за потвърждение на акция – посредством бутон на волана, който се натиска удобно с палец и светва всеки път, когато меню или икона могат да бъдат активирани. Едно докосване е достатъчно, за да стартирате дадено приложение или да промените някоя настройка. За пътника до шофьора също е предвиден подобен бутон – във вратата. Така пасажерите могат да навигирате с една ръка през менюто, а с другата – да потвърждават много бързо.
Интелигентното меню на AirTouch намалява броя стъпки, нужни за селектиране. Например, когато изберете секцията за мобилен телефон, системата автоматично изнася контактите или списъците с повиквания на най-горното ниво за избор, така че да можете да направите обаждане само с една допълнителна стъпка. AirTouch разпознава какви ходове на селекция и контрол ще бъдат нужни и ги изобразява предаварително. Това позволява на шофьора да се концентрира върху пътя.