Погледнете го внимателно: той е бесен. Бесен е на изчерпващите се петролни залежи. Бесен е на все по-строгите еконорми. Бесен е на Downsizing, на разните хибриди и на електромобилите. Бесен е, защото е един от последните от своя вид. Затова и гледа „свирепо“ като Майк Тайсън преди среща. И именно в това е чарът му.
6,4-литровият Dodge Challenger е истински Muscle Car – макар и порядъчно технологичен. Неприлично големият за Европа мотор предава своя гигантски въртящ момент от 644 Нм (достъпни при 4200 об./мин) към 8-степенна aвтоматична трансмисия ZF. Настройките на окачването и други параметри през тъчскрийна в центъра на арматурното табло издават наличието на адаптивни амортисьори. Впрочем те филтрират неравностите съвсем успешно: този янки вози подчертано стегнато, но не създава предизвикателства за постиженията на вашия зъболекар. Challenger се отнася с внимание и към пътниците си: интериорът предлага достатъчно място за всекидневието, а багажникът е направо с чудовищни за такъв „спортист“ размери – 460 л! На фона на разхода (над 20 л в града) обаче резервоарът е съвсем малък – едва 70 л.

Интериорът е ергономичен, но използваната пластмаса е малко твърда за европейските разбирания
Зверски чувствителният педал на газта (особено в по-агресивните режими, активирани с бутона SRT на таблото) сякаш сигнализира – с тази машина шега не бива. 492-та коня на HEMI мотора светкавично достигат до задните колела и дори при тръгване на светофар съвсем неволно можете да провокирате „неспокойствието“ на задницата – въпреки „валяците“ Pirelli с размер 275/40 R20.
ИЗВОД
Само с мускули не става, трябва и акъл! Интелигентните високотехнологични решения сигнализират за правилната посока на развитие на Challenger. RT Scat Pack e просто „междинна“ версия на този невероятен Muscle Car – с „някакви си“ 492 к.с. Направо не ни се мисли на какво е способен ултрамощният Hellcat със 707…