AUTO BILD България / Dodge Challenger RT Scat Pack: безкомпромисният

Dodge Challenger RT Scat Pack: безкомпромисният

С модерен автоматик, иновативна инфотейнмънт система и дори адаптивни амортисьори Challenger влиза в новото време – и въпреки това си остава истински „американски мускул“ от старата школа


10
ян.
2016

Погледнете го внимателно: той е бесен. Бесен е на изчерпващите се петролни залежи. Бесен е на все по-строгите еконорми. Бесен е на Downsizing, на разните хибриди и на електромобилите. Бесен е, защото е един от последните от своя вид. Затова и гледа „свирепо“ като Майк Тайсън преди среща. И именно в това е чарът му.

6,4-литровият Dodge Challenger е истински Muscle Car – макар и порядъчно технологичен. Неприлично големият за Европа мотор предава своя гигантски въртящ момент от 644 Нм (достъпни при 4200 об./мин) към 8-степенна aвтоматична трансмисия ZF. Настройките на окачването и други параметри през тъчскрийна в центъра на арматурното табло издават наличието на адаптивни амортисьори. Впрочем те филтрират неравностите съвсем успешно: този янки вози подчертано стегнато, но не създава предизвикателства за постиженията на вашия зъболекар. Challenger се отнася с внимание и към пътниците си: интериорът предлага достатъчно място за всекидневието, а багажникът е направо с чудовищни за такъв „спортист“ размери – 460 л! На фона на разхода (над 20 л в града) обаче резервоарът е съвсем малък – едва 70 л.

Интериорът е ергономичен, но използваната пластмаса е малко твърда за европейските разбирания

Интериорът е ергономичен, но използваната пластмаса е малко твърда за европейските разбирания

Зверски чувствителният педал на газта (особено в по-агресивните режими, активирани с бутона SRT на таблото) сякаш сигнализира – с тази машина шега не бива. 492-та коня на HEMI мотора светкавично достигат до задните колела и дори при тръгване на светофар съвсем неволно можете да провокирате „неспокойствието“ на задницата – въпреки „валяците“ Pirelli с размер 275/40 R20.

 

ИЗВОД

Само с мускули не става, трябва и акъл! Интелигентните високотехнологични решения сигнализират за правилната посока на развитие на Challenger. RT Scat Pack e просто „междинна“ версия на този невероятен Muscle Car – с „някакви си“ 492 к.с. Направо не ни се мисли на какво е способен ултрамощният Hellcat със 707…

Още по темата

Card image cap
Panamera Turbo S e-Hybrid: 400 000 лв. за най-бързата хибридна лимузина

26
юли
2017

Porsche преоткрива Panamera Turbo S. Благодарение на електрическо подпомагане Turbo S генерира 680 к.с. и получава титлата най-бърза хибридна лимузина в света

Card image cap
Тест на 50 зимни гуми с размер 225/50 R 17: кой тегли най-добре?

18
ян.
2018

Зимата е тук. В този тест ще ви покажем с кои гуми ще се справите най-добре при зимни условия на пътя

Card image cap
Smart fortwo Cabrio: повелителят на ветровете

28
ян.
2016

Новият Smart fortwo Cabrio е станал значително по-зрял. При свален покрив той се превръща в закачлив модел за шофиране с вътър в косите

Card image cap

В последния брой:

Архив >