Годината е едва 1957, но в Московския завод МЗМА мислят за нещо, което ще стане хит след много десетилетия – народен кросоувър за руските пътища. Идеите и чертежите идват от ГАЗ и моделите ГАЗ-М-72 и 73 на основата на „Победа”. Москвич 410 е вариант на моделите 402 и 407 с усилена носеща каросерия, 4х4-задвижване, високи гуми 6,40-15″ с едър грайфер и клиренс 220 мм. Модификациите са: 410 с 4-цил. двигател от 402 и 410Н с 4-цил. двигател от 407, съответно с 3 и 4 скорости и лост на пода. Раздатката е с 4 вала, с повишаващо, понижаващо и неутрално положение с вкл. и изкл. на предния мост и указателна табела тип „армейска” на таблото, кормилен механизъм от „Победа”, полуоски „Бендикс-Вайс”, цели мостове без блокируеми диференциали.
Характерна са и високата стойка, водеща до склонност към преобръщане, а също така и честата поява на пукнатини по купето. Може би затова в инструкцията към 410 е казано: „Това не е вседеход, да не се използва в свръхтежки условия”. Произведени са 7850 броя до 1960. 410 е спрян, поради нарастващия износ на модела 407 за братските държави, и конкуренцията на ГАЗ-69. Въпреки всичко, в наши дни има доста запазени екземпляри от този модел.