2024
След 1965 г. външното оформление на мотоциклетите „Балкан“ е изцяло поверено на столичния Център по промишлена естетика. През септември същата година там постъпва на работа инж. Петко Мишев, който от този момент нататък разработва дизайна на всички нови мотоциклети „Балкан“ в сътрудничество със своите колеги художници и инженери от центъра. Първият сериен модел, проектиран там, е МПС, който по-малко от година след началото на производството си е подложен на частична рестилизация, и така се появява неговият наследник МПМ. Той се отличава с изцяло променена и модернизирана предна част, при която фарът е поставен в квадратен обтекател с характерен дизайн, както и с напълно нов и осъвременен като форма резервоар. Окончателният вариант на новия 50-кубиков „Балкан“ е завършен в края на 1966 г.

В процеса на експлоатация е установено, че един от главните недостатъци на МПМ е ръчното превключване на предавките. За това по настояване на завод „Балкан“, конструкторите от столичния завод „Средец“ правят преустройство на двигателя с крачно превключване. Така се появява моделът МК50-2, който влиза в серийно производство през 1969 г. По техническите си параметри той не се различава особено от предишния модел, като основната външна разлика е в ауспуха, който е с леко видоизменена форма и е преместен от дясната страна.
При предпроизводствените образци на „Балкан“ МК50-2, показани на Пловдивския панаир през септември 1969 г., двете страни на резервоара са хромирани, което се прави за първи път при серийните 50-кубикови модели. В стандартното си изпълнение резервоарите продължават да се боядисват по стария начин – двуцветно в тон с цялостната цветова комбинация на корпуса. Вариантите с хромирани резервоари са предназначени предимно за износ или се използват като изложбени експонати.
Междувременно са създадени нов ауспух и шумозаглушителна кутия с филтър за всмуквания въздух, в резултат на което експлоатационният шум е редуциран до 72 – 74 децибела. Кутията обаче се оказва твърде голяма по обем и не може да се помести в профилажните ламарини на мотопеда.
За това отново е потърсена помощта на Центъра по промишлена естетика, който предлага на мястото на профилажните ламарини да бъдат поставени две самостоятелни кутии. В конструкцията са внесени и още някои подобрения, като нов мост за предната федерация, различно закрепване на предния калник и видоизменена ключалка за заключване на кормилото. Променена е и капачката на резервоара. Новият модел, оформен по този начин е обозначен като МК50-3 и е представен за първи път пред публика на Пловдивския панаир през септември 1970 г., а производството му започва през следващата година. И тук, както и при МК50-2, съществува изпълнение с изцяло хромирани страни на резервоара, но то може да се види основно на търговските изложения или в рекламните материали на завода.
За последен път „Балкан“ МК50-3 присъства на щанда на завод „Балкан“ в Пловдив през 1974 г., а година по-късно производството му е преустановено, с което окончателно е сложен краят на българската мотоиндустрия. Производството на резервни части и търговията с тях продължават до 1983 г.