2021
Най-революционният автомобил на 2021 г. скоро ще бъде пуснат в продажба. При това той не идва нито от Модена, нито от Цуфенхаузен. В малкия хърватски град Велико Търговиче, разположен на десет километра северно от Загреб, в момента се правят първите предсерийни бройки на Rimac C_Two. Този електрически хиперспортен автомобил разполага с невероятната мощност от 1,4 мегавата (1914 к.с.). И това не е единствената рекордна стойност, която постига.
Основателят на компанията Мате Римас и неговият екип работят по C_Two от около три години. 150 бройки от модела, всяка на стойност 1,7 милиона евро, трябваше да бъдат доставени на платежоспособни клиенти още през 2020 г.; коронавирусът съдейства за забавянето. Но сега производството вече е в ход! Въпреки че тук би било по-коректно да говорим за фина ръчна изработка, при която служителите на компанията сглобяват екзотиката на пет работни станции (на всяка се трудят по двама души) – от създаването на монокока до монтажа на колелата. Цели пет седмици отнема направата на предсерийните екземпляри, които почти няма да се различават от версията за клиентите. Освен това трябва да добавите още три седмици за производство на части, тъй като в Rimac работят само с няколко доставчици.

Цяло състояние отива на вятъра при задължителните краштестове
Но екипът бавно постига рутина. Вече са направени 12 изпитателни бройки. Те биват подложени на интензивни тестове, от пистата до халето за краштестове. Дори световният шампион от Формула 1 Нико Розберг дойде в Хърватия, за да му бъде представен Rimac лично от Балканския Илън Мъск. След така наречения Monsoon тест, при който aвтомобилът е изложен на екстремно мокрене, на стенда се изпитват спирачките, батерията с капацитет 120 кВтч (собствена разработка на хърватите), както и задвижващата система. В края на краищата автомобилът трябва да ускорява до 100 км/ч за по-малко от 2 секунди и да достига 300 за 11,8! „Размазване на милиони в стената“ – така Мате Римац описва краштестовете. Четири C_Two вече са унищожени в този тип изпитания. От януари 2019 г. виртуално са симулирани различни типове катастрофи включително и челен удар при 65 км/ч, но само реалният краштест осигурява възможност за хомологация.

Видеоклип на удара с 65 км/ч, разпространен от Rimac, показва изцяло непокътната пътническа клетка. И въпреки това да не забравяме, максималната скорост на хиперавтомобила е 412 км /ч. Rimac умишлено избягва снимки като тези от 2017 г., когато Concept One беше напълно унищожен след инцидент и изгоря. Защото компанията Rimac Automobili вече е част от портфолиото на Porsche и Hyundai/Kia. Хърватите работят по тайни общи проекти и с двамата производители. Което води до нови слухове: през септември се появи информация, че VW иска да отстъпи Bugatti на Rimac – в замяна на допълнителни дялове. Нито една от страните не отрече тази информация. Така че нищо чудно „най-дивият автомобил на 2024 г. да бъде Bugatti – със задвижване от Rimac.