Базовият Mercedes SL – с 4 цилиндъра и електрическо турбо

0604
2022

AMG представи новата базова версия на SL. Тя се казва SL 43 и разчита на 2-литров редови четирицилиндров двигател с 48-волтова „мека“ хибридна технология. Системната мощност на автомобила е 381 к.с., максималният въртящ момент е 480 Нм, като за кратко автомобилът може да разчита на до до 14 к.с. електрически Boost благодарение на задвижвания с ремък стартер-генератор.

SL 43 е първият Mercedes, оборудван с новия електрически турбокомпресор, който работи по същия начин като в болидите от Формула 1 – с допълнителен електромотор на вала на турбината. По този начин турбото може да работи независимо от потока на отработените газове, което осигурява по-пъргави реакции при подаване на газ и елиминиране на турбодупката.

Двигателят с означение M139, който вече ни е познат от A 45, в SL е монтиран надлъжно и за първи път е комбиниран с 9-степенна скоростна кутия (AMG Speedshift MCT). По данни на производителя SL-ът със задно задвижване ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди.

Ще разпознаете базовия SL по кръглите ауспухови тръби отзад.

V8 за топверсиите – естествено

Разбира се, новият SL е предлаган и с по-мощни V8 двигатели. Клиентите могат да изберат една от две версии на битурбо машината. Първата – SL 55, разполага с 476 к.с. и максимален въртящ момент 700 Нм. Втората е SL 63 с 585 к.с. и максимален въртящ момент 800 Нм, като увеличението на мощността е постигнато посредством модифициран софтуер на двигателя и по-високо налягане на турбините.

По-мощният SL се справя със стандартния спринт 0-100 км/ч за 3,6 секунди и постига максимална скорост от 315 км/ч. Активните тампони на двигателя са серийни при 63-ката, а за варианта 55 са опционални. Мощността бива предавана към колелата посредством деветстепенния автоматик Speedshift. 4х4-задвижването е стандартно и за двата V8-агрегата – за първи път в историята на SL. 4Matic+ подава тяга и към предните колела посредством електромеханичен съединител – напълно гъвкаво.

В SL 43 работи 4-цилиндров двигател с електрически турбокомпресор. Освен това броните са нови.

Вероятно ще има и Plug-in хибрид

Вероятно ще се появят и още задвижващи агрегати – не е изключено те да бъдат 6- и 12-цилиндрови. Носят се слухове и за топмодел с над 800 к.с. и plug-in хибридно задвижване от GT 63 S E-Performance. Но какво казват хората от Mercedes по отношение на това? Според хората от Щутгарт задвижващата система би могла да бъде адаптирана за SL. Това звучи доста обещаващо!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв