2022
AMG представи новата базова версия на SL. Тя се казва SL 43 и разчита на 2-литров редови четирицилиндров двигател с 48-волтова „мека“ хибридна технология. Системната мощност на автомобила е 381 к.с., максималният въртящ момент е 480 Нм, като за кратко автомобилът може да разчита на до до 14 к.с. електрически Boost благодарение на задвижвания с ремък стартер-генератор.
SL 43 е първият Mercedes, оборудван с новия електрически турбокомпресор, който работи по същия начин като в болидите от Формула 1 – с допълнителен електромотор на вала на турбината. По този начин турбото може да работи независимо от потока на отработените газове, което осигурява по-пъргави реакции при подаване на газ и елиминиране на турбодупката.
Двигателят с означение M139, който вече ни е познат от A 45, в SL е монтиран надлъжно и за първи път е комбиниран с 9-степенна скоростна кутия (AMG Speedshift MCT). По данни на производителя SL-ът със задно задвижване ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди.
V8 за топверсиите – естествено
Разбира се, новият SL е предлаган и с по-мощни V8 двигатели. Клиентите могат да изберат една от две версии на битурбо машината. Първата – SL 55, разполага с 476 к.с. и максимален въртящ момент 700 Нм. Втората е SL 63 с 585 к.с. и максимален въртящ момент 800 Нм, като увеличението на мощността е постигнато посредством модифициран софтуер на двигателя и по-високо налягане на турбините.
По-мощният SL се справя със стандартния спринт 0-100 км/ч за 3,6 секунди и постига максимална скорост от 315 км/ч. Активните тампони на двигателя са серийни при 63-ката, а за варианта 55 са опционални. Мощността бива предавана към колелата посредством деветстепенния автоматик Speedshift. 4х4-задвижването е стандартно и за двата V8-агрегата – за първи път в историята на SL. 4Matic+ подава тяга и към предните колела посредством електромеханичен съединител – напълно гъвкаво.
Вероятно ще има и Plug-in хибрид
Вероятно ще се появят и още задвижващи агрегати – не е изключено те да бъдат 6- и 12-цилиндрови. Носят се слухове и за топмодел с над 800 к.с. и plug-in хибридно задвижване от GT 63 S E-Performance. Но какво казват хората от Mercedes по отношение на това? Според хората от Щутгарт задвижващата система би могла да бъде адаптирана за SL. Това звучи доста обещаващо!