2016
Принципно сме свикнали да виждаме подобни творения в гаража на ексцентричния скиор Йон Олсон, но този път шведът не е замесен. Виновник е екипът на Carbonfiber Dynamics, който преди девет месеца обявява началото на своя проект, озаглавен BMW M4R.
Немските специалисти вече са готови с карбонизирането на М4, а резултатът е повече от крещящ. Комбинацията между състезателна М-кова разцветка и багажник на покрива определено ще привлича погледи на улицата, където този единствен по рода си екземпляр скоро ще стъпи.
Въглеродните компоненти по BMW M4R включват предна броня и задно крило от 3DDesign, странични прагове и заден дифузьор от Varis, и преден капак в духа на M3 GTS от MTC Design. Пропуснахме да споменем, че Carbonfiber Dynamics използва не само свои части в оптичния тунинг, като прилага такива и от други компании. Относно разцветката, тя е инсписирана от бъдещото състезателно M4 GT4.
Най-вадещият окото детайл е багажникът на покрива, дело на 56°Nord. Той е проектиран да издържи на скорост до 300 км/ч. Обемът му е задоволителните 405 литра, които вероятно са ненужни на повечето ентусиасти, готови да се сдобият с такова купе.
Наред с оптичния тунинг от Carbonfiber Dynamics не забравят и силовата страна на своята работа. Те доработват 3,0-литровия би-турбо шестцилиндров редови мотор на M4 и от заводските му 431 к.с. изкарват търсените 700 к.с. Тунерите монтират две турбини TTE 6XX, работещи до 2,3 бара компресия и добавят метанолова инжекционна система. Наред с това колата е екипирана с нова генерация и карбон-кевларени всмукателни колектори. За финал, немските специалисти заменят оригиналния съединител с 14-инчов, за да издържи на въртящия момент, който нараства от 550 на 860 Нм.
Спирачната система също е подобрена. Отпред имаме 392-милиметрови дискове с 6-бутални апарати, докато отзад на работа са „наети“ 380-милиметрови дискове с 4-бутални „челюсти“. Окачването идва от Bilstein, което е гаранция за отлично поведение при спортно шофиране по завои.