Аudi RS e-tron GT: токов удар с 646 к.с.

1606
2021

Някои автомобили ускоряват бързо. Други те „лепят“ за седалката. А този ти чупи врата. С един удар. Новото Audi RS e-tron GT заслужава страхопочитание. Защото с вихрено устремения си поток от електрони, изразен в до 646 к.с. и 830 Нм , е плашещо бърз – въпреки че може да бъде и тих като привидение. За разлика от други електромобили, моделът от Инголщат издава футуристични звуци (опционално), наподобяващи двигател с вътрешно горене – и тяхното ниво може да се регулира като при традиционните клапи в ауспуха. Спортното купе с 5 места (!) ни посреща след нощ на зарядната станция с пробег 350 км – но от дилърството уточняват, че това е на 80% от капацитета на батерията (настройка с цел гарантирането на по-дългия й живот). Иначе по официални данни за цикъла WLTP електрическият снаряд изминава 487 км – благодарение на батерията с капацитет 93 кВтч.

Интериорът не е толкова футуристичен, колкото екстериора – но в шосеен снаряд от този калибър е хубаво да се ориентираш лесно при копчетата

Отвън e-tron GT изглежда като участник в научно-фантастичен филм. На фона на екстериора интериорът изглежда учудващо „земен“ – тук ще се ориентирате лесно като в базово А3. Хората от Инголщат не са се „оливали“ с използването на тъчскрийни, а използват голям брой удобни физически бутони. За съжаление, ниската и шикозна каросерия не осигурява добра видимост – затова добре, че ги има камерите и асистиращите системи, гарантиращи необходимата безопасност.

A цената? RS e-tron GT струва минимум 276 827 лева. С няколко отметки в списъка с екстри сумата бързо прехвърля 300 000 лева – какъвто е случаят с тестовия автомобил. Наелектризиращо, нали?

ИЗВОД

Audi RS e-tron GT e имиджов модел, който има за цел да предизвика апетита за електрическа мобилност на широката общественост. И по всичко личи, че го ще се справи – поне ако вярваме на влажните погледи на хората по светофарите. Quattro-то на ток е расов спортен автомобил, с който шега не бива.

Чистокръвен спортист: инициалите RS върху джантите

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 2 eлектромотора Мощност 598 (646 к.с.)* Макс. въртящ момент 830 Нм Задвижване двойно Д/Ш/В 4,99/1,96/1,41 м Тегло 2,3 т Багажник 366+85 л 0–100 км/ч 3,3 сек Макс. скорост 250 км/ч Батерия 93,4 кВтч, 800 волта Мощност при зареждане (АС/DC): 11 кВт (22 кВт опционално)/270 кВт Разход: 22,5 кВтч/100 км Пробег 487 км (WLTP) Цена от 276 827 лв.

*в режим Overboost

Като във видеоигра: система за подпомагане на маневриране с изображение на автомобила

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин