AUTO BILD България / Аudi e-tron Sportback спира тока на Tesla!

Аudi e-tron Sportback спира тока на Tesla!

През 2019 г. с e-tron Sportback Audi ще пусне на пазара електрически SUV. В Шанхай компанията от Инголщат представи неговия концептуален предвестник


19
апр.
2017

Audi представя на Auto Shanghai (21-28 април 2017 г.) много атрактивен шоукар: e-tron Sportback ни дава представа за бъдещо електрическо SUV-купе. При първата среща концепцията изглежда изненадващо зряла – почти толкова, че сякаш е готова още утре да започне да слиза от конвейера. А шеф-дизайнерът на Audi Марк Лихте действително потвърди пред AUTO BILD, че действително ще съответства на 90 процента на серийната версия, която ще дойде през 2019 г. Някои компоненти на е-tron Sportback вече са предвидени за серийния Sportback – например задните светлини и камерите, които в бъдеще ще заменят огледалата (срещу доплащане).

Мощност, ускорение, пробег

Техниката също е почти на серийно ниво. Най-важните показатели на кратко: 503 к.с., 4,5 сек до 100 км/ч и 500 км пробег. Това звучи не само като удоволствие от шофирането, но и като представяне нa Tesla. Най-интересното нещо в e-tron Sportback обаче е дизайнът. Audi представя електромобил, който значително се различава от моделите с конвенционално задвижване – и въпреки това е истински красив, с истинска „радиаторна решетка“, но с променена логика на боядисването: защото обикновено самата решетка е черна отвътре, а отвън е решена в цвета на каросерията. При е-tron обаче е точно обратното. Audi следва елегантно линията на SUV-купе – и създава наистина атлетичен модел, а не „дебеланко“ като Mercedes GLE. Кой ли би си помислил, че пропорциите на всъдеход биха си отивали със скосената задница на Audi A7?

Tъчскрийнове вместо бутони

Интериорът е максимално изчистен. На мястото на бутоните и превключвателите идват тъчскрийнове – по волана, централната конзола и вътрешните части на вратите. Самата централна конзола е ориентирана към водача. От Audi са отдали специално внимание на светлините: типично за шоукар, фаровете са много по-тънки, отколкото при серийните коли – и във всяко от осветителните тела има по 250 диода.

При нормална настройка светодиодите изобразяват тесни ивици под фаровете, но могат да прожектират и други форми и движения. Дигиталните матрични светлини работят и като къси, и като дълги, но имат и други функции – на тесни участъци те прожектират габаритите на колата върху земята, така че шофьорът да знае дали мястото е достатъчно. Възможни са и знаци за останалите участници в движението – например пешеходна пътека, когато водачът реши да пропусне някой пешеходец да премине. Задните светлини „пробягват“ отлято надясно по задния капак и биха могли да бъдат сигнал за идващите отзад коли.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >