Аudi e-tron S Sportback 55 quattro: върховният SUV на ток (TECT)

2408
2021

Търсите електрическо SUV-купе? Към момента от трите германски премиум марки единствено Audi може да ви го предложи – в лицето на e-tron S Sportback 55 quattro. Вариантът на e-tron със скосена задница и 503 конски сили/973 Нм в режим Boost струва главозамайващите 191 175 лева. И то при положение, че не поръчвате допълнителни екстри – с тях токовият удар ще бъде още по-силен. И все пак: на цената на гарсониера в София получавате електрически SUV, срещу който почти няма какво да ви се опре на старт от светофара – и трафикът зад вас сякаш остава в друга часова зона.

Благодарение на усъвършенствано охлаждане максималната мощност трябва да бъде налична за 8 секунди. А брилянтното пътно поведение е постигнато не само благодарение на разположението на 95-киловатчасовата батерия в пода на автомобила – а и с помощта на интелигентната система Torque Vectoring за гъвкаво разпределение на въртящия момент на задната ос – която не включва традиционен механичен диференциал. Интелигентното управление позволява светкавично разпределение на максимум 220 Нм от вътрешното към външното за завоя колело и обратно. Това не само подобрява управляемостта, но и осигурява оптимално сцепление на 20-цоловите гуми. Така при по-пъргаво шофиране по завои трудно ще повярвате, че управлявате колос с тегло колосалните 2,6 тона! Напълно в духа на Audi, задвижването винаги е Quattro – с един асинхронен електродвигател на предната ос и с още два – на задната (при нормални условия работят само те). Така моделът става първият в масово производство с три електромотора.

Oт този селектор се контролира трансмисията

Нашият тестови автомобил, зареден на 80% с цел щадене на батерията, ни посреща с пробег малко под 300 км – като в тази стойност взимаме под внимание факта, че сезонът е лято и климатикът работи постоянно. В интерес на истината, ще можете да се справите с този пробег само ако внимавате с десния си крак – ние успяхме, но на финала на таблото излезе изображение на костенурка, комбинирано с предупреждение за ограничени динамични показатели. И все пак: 300 км, над 500 конски сили и 2,6 тона – постижението си го бива! Макар че на моменти тишината, с която се изстрелва е-tron S Sportback 55, e направо плашеща – при такова ускорение конвенционален ДВГ щеше да ви респектира с достоен рев.

За да бъде това SUV-купе наистина екологично, за тези генератори ще бъдат нужен доста силен вятър…

Q8-ицата сред електрическите SUV-ове привлича погледите и определено изглежда секси, а не като слон на пътя. Екипът на главния дизайнер Марк Лихте заслужава аплодисменти за оформлението на дългия 4,9 и широк 1,62 метра исполин. Въпреки спускащата се линия на покрива пространството за главите е намалено едва с 2 см спрямо стандартния e-tron, а обемът на багажника е редуциран с 45 л – до 615. И ако тези стойности ви звучат досадно, ще ви го кажем по-просто: при този SUV с Happy End няма да ви липсва пространство. А въздушното окачване филтрира неравностите толкова успешно, колкото човек очаква от луксозен модел с цена близо 200 000 лева. И нещо повече – с цел увеличение на пробега на магистралата електромобилът „заляга“ с 8 см, за да изминете повече километри преди зареждането.

Дигитален свят, управляващ се чрез допир, в e-tron. Но тъй като мониторът е разположен твърде дълбоко, доплащащият се Head-up дисплей е задължителен

ИЗВОД

SUV-купе с показатели на спортен автомобил: Audi сякаш преоткрива законите на физиката с новия e-tron S Sportback. Електрическият колос се движи върховно – и ако имате къде да го зареждате, усмивката от лицето ви няма да слиза.

В Audi са направили най-спортния и най-динамичен SUV на света.

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 3 ел. двигателя (един отпред, два – на задната ос) Мощност 370 кВт (506 к.с.) Макс. въртящ момент 973 Нм Задвижване двойно/едностепенна трансмисия Д/Ш/В 4902/1976/1615 мм Акумулатор капацитет 95 кВтч 0–100 км/ч 4,5 сек Макс. скорост 210 км/ч Пробег (WLTP) 365 км (временен) Разход (WLTP) 26,8 кВтч/100 км (временен) Цена от 191 175 лв.

Убих се да го търся: зарядното устройство е в гнездо под предния капак…
…а зареждането става посредством портове зад предните калници

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин