Аudi A4 Avant или Mercedes C-клас Т-модел: кое е по-доброто комби?


4
февр.
2020

ТЕ ИСКАТ ДА СА ОБРАЗ-ЦИ, пионери по отношение на техниката, модерни носители на имидж. Освен това Audi A4 Avant и Mercedes C-клас T-модел са изключително търсени. Традиционно те са любимите служебни автомобили на германците.

Audi A4 Avant с 2-литрова дизелова машина, 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя и адаптивно окачване винаги е бил гаранция за победа в сравнителния тест, а сега хората от Инголщат са направили някои промени в дизайна на каросерията и са го оборудвали с модерна електроника. За новото, разполагащо със 190 к.с. A4 Avant 40 TDI quattro S tronic с новия дигитален кокпит и всичко останало трябва да приготвите поне 90 470 лв. От Mercedes отговарят с C 220 d T-модел 9G-Tronic със 194 к.с. от 2-литров 4-цилиндров двигател, който струва 86 968 лв. Какво, Mercedes е по-евтин? Да, защото серийно е само със задно задвижване. Ако изберем версията с двойно задвижване 4Matic, ще трябва да добавим още 5000 лева.

Стая за игри: многократно настройващ се кокпит, изображение на картите и във форма Google Earth
Всекидневна: лесно управление, гъвкаво съдържание на кокпита, фиксирани бутони за навигацията. Всичко е самообясняващо се

И за двете комбита е в сила следното: липсват функционални недостатъци, принципно резултатът е равен. Малки предимства за T-модел: тук задните седалки се сгъват електрически, а в Audi ни смущава товарният ръб в багажника. Почти идентични са двете комбита по отношение на динамичните характеристики. Логично, 400 Нм максимален въртящ момент гарантира бързо придвижване. 4×4 Audi-то спринтира минимално по-бавно. Mercedes е малко по-пъргав. Ако натиснем докрай педала на газта, на Audi му е необходимо време за замисляне, преди да се изстреля вихрено напред. Причината: максималният въртящ момент на Mercedes е на разположение малко по-рано, а освен това безупречно функциониращата 9-степенна автоматична трансмисия на C-клас се справя по-прецизно.

Продължете на следващата страница

При потеглянето от място A4 се проваля сериозно. Субективно моделът от Инголщат направо проспива всеки старт от светофара. Затова пък TDI агрегатът на A4 работи по-тихо. Като цяло автомобилът от Инголщат прави впечатление на по-внимателно изолиран от външните шумове и от шума на двигателя. При окачването изглежда работата не е свършена чак толкова добре. Audi е оборудван с 18-цолови джанти – твърдият ръб на гумите предаваше осезаемо неравностите на пътя. При Mercedes усещането за неравностите е малко по-меко, а като цяло Benz-ът вози доста комфортно. C-клас заема по-стабилна позиция върху асфалта, управлението му е директно и достатъчно добре дозирано. В Audi чувствителността на управлението води до лека несигурност в поддържането на курса по лоши пътни настилки и при бързо темпо и изисква здрава ръка и по-голяма концентрация в сравнение с Mercedes. Все пак: това в никакъв случай не прави A4 несигурно комби – просто то е по-пъргаво и по-игриво. Иначе спирачките са на топниво, поведението при смяна на посоката – страхотно, сцеплението – много добро. Такова трябва да бъде едно комби от първа лига!

Меrcedes: Предлаганото място е достатъчно, усещането за простор е на ниво, повърхностите за сядане са с неособено добри тапицерии за тази цена
Аudi: Заради колоната на покрива субективно с по-малко пространство за главите, а мястото за коленете е добро. Комфортът на седене е по-добър от този на Mercedes

Не съвсем подходящ е обаче разходът на гориво на новия, почти идентичен по отношение на размерите и теглото автомобил, който е с около литър по-висок! В този случай Mercedes определено има по-интелигентно задвижване. Стигаме и до недостатъците на двата модела. В лигата на моделите до 100 000 лева техниката за икономия, сигурността и асистентите за водача не би трябвало да се доплащат. Именно такъв е обаче случаят с нашите участници в сравнението. Засега от Audi не оборудват 40 TDI със система с мек хибрид. Серийно не са включени нито пакетът с нови асистенти, нито новите мултимедийни екстри. Близо 15 000 лв. ще трябва да добавите, ако искате да разполагате с A4 от най-високо техническо ниво с Head-up дисплей, 3D навигация или изцяло LED светлини. Същото е и при Mercedes. Там екстрите, сред които и асистенти за запазване на пътната лента и за задръстване, също вдигат цената стабилно. Страхотни автомобили, но и доста скъпи.

Audi е отпред: но само по отношение на възрастта на моделите. По-бързият автомобил е този на Mercedes

Продължете на следващата страница

КЛАСИРАНЕ

1.Mercedes C 220 d T-модел Парадното комби: може да товари много, както и да вози аристократично. Семпло управление на кокпита, асистентите и мултимедията са на най-високо ниво.

2. Audi A4 Avant 40 TDI Активно и култивирано. Но неприятното поведение при потегляне и концепцията на управление на кокпита с високо разположен тъчскрийн не ни харесаха.

ИЗВОД

Новият автомобил губи в теста – тъй като „старият“ Mercedes е успешно комби във всяко едно отношение. Audi също е класен автомобил, но по-високият разход и по-малкият комфорт му костваха победата.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >