2017
Подобно на следващото Polo, и Arteon ще използва модуларната платформа MQB. По желание на клиента могат да бъдат поставени адаптивни амортисьори, виртуален кокпит, LED-светлини и различни асистиращи системи. Въздушното окачване, Head-up дисплеят с повече функции и автономното управление обаче остават табу.
Arteon ще има и хибриден вариант със задвижването на Passat GTE – при това версиите с „две сърца” ще бъдат две. По-маломощната е направена с идеята за по-нисък разход и по-голям пробег, по-потентната – с батерия с капацитет 80 кВтч и ДВГ със 190 к.с., комбинира екоприрода с повече „коне”. За тези частично електифицирани варианти клиентите ще трябва да изчакат до 2018-а. Предвиден е и „мек” хибрид със стартер-генератор и електродвигател с 15 к.с. Това ще бъде достатъчно, за да излезе колата на ток от гаража сутрин и (по желание напълно автоматично) – да бъде паркирана. В Германия базовата цена на Arteon ще бъде около 35 000 евро, а продажбите му ще започнат през юли 2017 г.