Аrteon: новият флагман на VW

Като наследник на СС Arteon е новият върхов модел на компанията от Волфсбург

0603
2017

При качване трябва да наведете главата си повече, отколкото при Passat заради купе-линията на покрива – но пък зад шофьора се оказва много просторно. За коленете изобщо не е тясно, а дори за хора с ръст над 1,86 м ще остане достатъчно пространство за прическата. Едва при пасажери с ръст над 1,90 м таванът идва прекалено близко. При първия досег с багажника напълно се доверяваме на данните за обема – от 563 до 1557 л.

Сътрудникът на AUTO BILD Георг Кахер успя да покара новия модел – макар и с маскировка. Отвътре луксозната лимузина създава наистина премиум усещане – с много дърво, висококачествена кожа, хром и мнооооого място. Новото арматурно табло и по-удобните седалки създават приятно усещане – но субективно кокпитът прави впечатление на малко остарял. Аналогивият часовеник, широките дюзи на вентилацията, различните зони за задействане с пръстов отпечатък от блестяща черна пластмаса и графиката на инструментите а ла Golf не съответстват на модел с премиум претенции на новото време.

Arteon прави впечатление на такъв, какъвто е в действителност – Passat с по-добра шумоизолация и прозорци без рамки, с качествена изработка и по-мощни мотори. Всичко това е добре – но е по-скоро висок среден клас, а не наистина висок. Заслужава си да споменем новия 1,5-литров турбобензинов агрегат със 150 к.с., който „тегли” сравнително мощно и работи тихо. Ако гледаме разхода по бордовия компютър, можем да заключим, че или колата е много икономична, или че показанието е дефектно… Това, което липсва на Arteоn, e нещо специално. Вероятно изкушение би могъл да представлява вариантът с 3-литровия VR6, който въпреки добрите си постижения не е одобрен от ръководството. Компактният агрегат с едно турбо и 408 к.с. би пасвал идеално на R-версията – а защо да не иде и при някой „много наточен” Golf или Tiguan?

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин