А4 стана още по-мускулест

0308
2019

A4 ПРИДОБИВА ПО-АГРЕСИВЕН външен вид: седанът, комбито Avant и allroad на модела от среден клас от Инголщат ще изглеждат по-агресивно и ще разполагат с нова концепция за управление на кокпита. Цените ще стартират от около 70 000 лв. за седана и от около 74 000 лв. за комбито Avant. Пазарният старт е през есента, но ние получихме възможност да разгледаме автомобила отвътре още сега. Радиаторната решетка Singleframe е станала значително по-широка, вентилационните отвори са с по-силен контур, като с пакета S-line има загатнати вентилационни отвори, които също както при A1 или R8 трябва да наподобяват на Sport quattro. Сега страничната извивка е прекъсната под линията на прозорците, докато в зоната на калниците е по-силно очертана в дълбочина – това прави страничните части по-мускулести. В задницата почти няма промени.

Централният монитор е позициониран както обикновено. Напълно дигиталният Audi Virtual Cockpit предлага кристална графика, а посредством волана можете да изберете три различни режима. Доплаща се

Нова графика на светлините, преработени брони и хромирана лайстна между задните светлини – това е всичко. На пръв поглед и отвътре всичко си е постарому. Всъщност липсва въртящият/натискащ се бутон за инфотейнмънт системата. Управлението на 10,1-инчовия монитор става само чрез допир или гласови команди. При това липсва осезаема обратна връзка при допир. Интерфейсът на MMI монитора е изчистен и прилича на този в A6 и A8. Гласовите команди функционират много добре и не разбират само предварително зададени шаблонни реплики.

С опционалните услуги Audiconnect освен това A4 знае колко продължават фазите на светофарите, като задава съответните препоръки за скорост. Още от базовата версия LED фаровете са серийни, а асистентите за сигурност са в крак с времето. Освен серийното окачване се предлага и спортно такова. Ако и това не ви се струва достатъчно, можете да изберете от две окачвания с регулиращи се амортисьори (комфортно или спортно с 23 мм по-ниска каросерия).

В бъдеще за нас S4 винаги ще е дизелов. V6 TDI ще разполага с 347 к.с.

A4 стартира с три дизелови и три бензинови моторизации, скоро ще се появят и двата базови дизелови двигателя. 2-литровият TDI ще се предлага и като 30 TDI/136 к.с., 35 TDI/163 к.с. и 40 TDI/190 к.с. Над тях са 45 TDI/231 к.с. и за първи път S4 TDI/347 к.с. – и двата с 3.0 V6 мотор. 2-литровият TFSI ще се предлага във версии на мощността 35 TFSI/150 к.с., 40 TFSI/190 к.с. и 45 TFSI/245 к.с. Бензиновите двигатели и двата малки дизелови мотора могат да бъдат комбинирани със система мек хибрид на базата на 12-волтова бордова мрежа.

Единствено бензиновият агрегат с най-малка мощност 35 TFSI е с механична скоростна кутия, докато всички останали модели са серийно с автоматични скорости. Малък шок за феновете на спорта: S4 TFSI с 354 к.с. от V6 бензинов двигател няма да се предлага в Европа. Временният топмодел на серията за Стария континент за първи път ще бъде задвижван от дизелов агрегат. Мощният V6 ще разполага с 347 к.с. и 700 Нм максимален въртящ момент. S4 TDI ще бъде комбиниран със 7-степенна S-tronic трансмисия. Единственият мотор в A4, който ще получи 48-волтова бордова мрежа, ще бъде V6 TDI. Турбодупката е преодоляна, а спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за 4,8 секунди. Ние сме доволни.

Извод

На пръв поглед фейслифтът на A4 не си личи. Обновената концепция на управление на кокпита и новите опции обаче показват, че в Audi са преработили внимателно своя модел от среден клас. Дали това ще е достатъчно срещу Серия 3 и C-клас? Първият тест ще покаже.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин