А4 на старо: за 1400 и 30 хил. лева

Кое е по-добрият избор – класическият употребяван автомобил или евтината оферта?


29
ное.
2017

ДИЗЕЛОВ СКАНДАЛ, истерия по електромобилите… Затова няма нищо чудно, че много от купувачите на употребявани автомобили в Германия се питат: „Какво все пак е разумно да си купя днес?“ Audi A4 винаги е било сигурно като банка – а и вероятно ще остане такова още известно време като бензинов модел. Поддържаните В8 от четвъртото поколение се предлагат на цени от 18 000 лева. Но ние избираме екземпляр след фейслифта от 2014 г. След пробег от 66 000 километра цената е 31 500 лева. И това е един разумен избор, защото моделът от среден клас на Audi има славата на зрял и солиден.

Но клиентите, които обръщат внимание преди всичко на цената и се страхуват от бъдещето, могат да погледнат на следващия си употребяван автомобил и така: след като не се знае какво ни очаква през идните години, защо да не си купя един по-стар и по-изгоден модел?!

Новият модел за половин година губи стойност, на която се продава стария

Още при дебюта си през 1994 г. първото А4 бе смятано за един от най-модерните и елегантни автомобили от среден клас. Възрастта му си личи най-вече отпред

Ние ще се опитаме да отговорим на този въпрос и ще направим такова сравнение. Няколко реда по-назад на паркинга, при автомобилите за износ, ни очаква един екземпляр от В5 – първото поколение на А4. Изминатите 201 000 километра са оставили някои следи по лаковото покритие, една от драскотините дори е „ремонтирана“ собственоръчно със спрей, тасовете липсват. За сметка на това ни изненадва цената: 1390 лева! На цената на една по-луксозна пералня пред вас е пълноценен премиум автомобил от среден клас, който допреди няколко години (или може би малко повече) бе автомобилът мечта за мнозина. А на фона на блестящото лаково покритие Mingbluepearleffect изобщо не може и да става дума за някаква „евтиния“.

Освен това, поне в профил, двата автомобила на пръв поглед изглеждат като близнаци. Удивително е колко малко се е променил дизайнът на Audi за последните десетилетия. Колко ли лоша трябва да е тази оферта, след като може би си струва да похарчите 23 пъти повече пари за неговия правнук?!

LED дневните светлини и Singleframe радиаторната решетка са се превърнали в отличителен белег на модерните модели на марката. Произвежданото до 2015 г. В8 не прави изключение

Давайте ключовете, искаме да огледаме колите по-внимателно. Дистанционно управление няма, за сметка на това бутоните на вратите се вдигат безшумно, както едно време при Mercedes. Изобщо не може да се сравнява с еднотипното щракане при новия модел. В интериора ни очакват слънцето и сянката. На относително компактно пространство „олдтаймерът“ продължава да предлага едно малко изживяване от качеството. Всички превключватели щракат меко, нищо не трака. Стегнати седалки със солидни тапицерии. Нищо не изглежда износено или изтъркано, много нови автомобили не достигат до това ниво никога в своя автомобилен живот. За сметка на това си спомняме за старите комикси с Астерикс. И за единственото, от което се страхували галите: че небето може да им падне на главите. А това е реалност за купувачите на стари Audi-та. С течение на времето таванът провисва и се превръща в грозна гледка. Който не е суетен, може да реши проблема за няколко минути с кабарчета, но ако се търси красота, ще трябва да приготвите неколкостотин лева за тапицера. А и като погледнете зацапаните поставки и джобове, ще разберете, че този екземпляр се нуждае от основно почистване.

Следите от изминалите години са нещо нормално при подобна цена на употребяван автомобил

И изобщо не може да се сравнява с наследника си. При него всичко изглежда като при автомобил на 1 година. По отношение на качеството на материалите в Audi са постигнали дори нови успехи. Скокът през поколенията си личи и от многото превключватели, големия монитор и паркинг спирачката.

Новото А4 прави впечатление на стегнато, свежо и динамично. Дори и базовият 1,8-литров бензинов двигател със 120 к.с. развива 290 нютонметра въртящ момент благодарение на турбокомпресора си и може да се кара с рядко превключване на предавките както навремето само най-мощните дизелови двигатели при първото А4. И е почти разточителство, че прецизната 6-степенна скоростна кутия се използва толкова рядко. Но има и един проблем – при динамичен стил на шофиране съединителят се износва много бързо. Това е недостатък, с който постоянно се бореше и предшественикът, а и при тестовия автомобил съединителят отделя едва на последните сантиметри.

Audi A4 (B5)

С първото A4 стартира една нова ера за Audi. След офанзивата за повишаване на качеството то вече е различен автомобил. И прави впечатление на динамично дори с базовия двигател и серийните седалки.

Кокпит като по учебник. Всичко е разположено удобно, нищо не отклонява вниманието – това е нещо ново днес. Въпреки че е от 1994 г., автомобилът все още изглежда модерен

Новата дизайнерска линия означаваше закръглени пропорции и остър аеродинамичен ръб отзад

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА AUDI A4 (B5) В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Което означава, че скоро ще трябва да се смени. Иначе и В5 се движи безпроблемно. Да, 1,6-литровият базов двигател с два клапана на цилиндър и един разпределителен вал е „изкопаемо“, но работи спокойно, равномерно и изненадващо пъргаво. Няма нищо чудно във факта, че навремето е бил избиран от 40 процента от купувачите на А4. Окачването дори и навремето е било ориентирано към комфорт, а сега, след 5 обиколки на земното кълбо, е омекнало допълнително. Същото може да се каже и за каросерията – тя е значително „по-мека“ от тази на по-новия модел. Освен това след 20 години и смятаната навремето за перфектна защита срещу корозия започва да поддава, както се вижда от огнищата на ръжда по ръбовете на вратите. Но това не пречи да се придвижите сигурно от точка А до точка Б. Климатичната инсталация охлажда, радиото свири.

Още по темата

Card image cap
Употребявани автомобили: „малкият” Golf за 11 000 лева

5
ян.
2017

Това, което преди около 20 години беше Golf, днес е war Polo. Компактно отвън, с достатъчно просторен интериор – комфортно, сигурно, безкласово. И един от най-добрите модели според TÜV. Тоест без никакви проблеми?

Card image cap
Употребяван автомобил: Porsche Boxster 2.7

21
апр.
2016

Няма как да карате кабриолет на Porsche по-евтино. Boxster се предлага от 14 000 лева. Но евтините екземпляри ще поскъпват. Тук ще ви обясним защо.

Card image cap
Renault Laguna II на старо: петзвездна сигурност

18
сеп.
2017

Laguna II бе първият автомобил получил 5 звезди в краш-тестовете на NCAP. Дали е "петзвезден" и като употребяван автомобил?

Card image cap

В последния брой:

Архив >