2018
На изложението в Пекин (25-29 април 2018) Mercedes ще представи А-клас с удължено междуосие във версия седан. Тя е разработена ексклузивно за китайския пазар. Предницата е напълно идентична с тази при хечбека – и при нея най-силно впечатление правят фаровете и „диамантената“ радиаторна решетка. Отстрани погледа веднага хваща по-дългото междуосие (+6 см) – така общата дължина на китайския седан достига 4,61 м. В базовия вариант колата е с 16-цолови джанти, опционално най-големите възможни са 19“. Отзад лимузината получава двукомпонентните задни светлини във форма на капка, но графиката им се отличава значително от тази при сегашния модел. Не е ясно дали седанът на А-клас ще дойде в Европа – защото по този начин Mercedes би създал вътрешен конкурент на CLA. При всички положения обаче новият седан разкрива малко от следващия CLA.
При всички положения добавените 6 см в междуосието ще се отразят добре на пасажерите отзад, които ще се радват на повече място за коленете. Отпред всичко е като при стандартния А-клас – като най-интересното остава т.нар. Widescreen-кокпит. Неговите дисплеи, позиционирани под стъкло, биха могли да идват и от S-клас. Благодарение на наклона на екраните и специално фолио за добра видимост няма нужда от козирка. Самото табло изглежда като „излято“ в само един модул и се „простира“ без прекъсване от врата до врата. Воланът и седалките имат огромен брой настройки – а срещу доплащане клиентите ще могат да поръчат комфортни или спортни. Опция са също климатизацията им, както и масажната функция – а това са екстри от високия клас в компактния!
Китайската A-класа стъпва на пазара в две линии на оборудването – базовата е Sedan, а по-скъпата – Sport Sedan (при нея има две Powerdomes на предния капак). Ексклузивен за китайския пазар е цветът „Rosé Gold“.
Опционално клиентите ще могат да поръчат и ултрамодерната инфоразвлекателна система MBUX. От Mercedes обещават нейното гласово управление да няма проблем с многото на брой диалекти в милиардната страна – което е било сериозно предизвикателство за екипа по разработката. В началото А-клас седан ще бъде лансиран само с две версии на един 1,33-литров 4-цилиндров мотор: със 136 и със 163 к.с. На по-късен етап ще има 2-литров агрегат с до 190 „коня“, а дизел изобщо не е предвиден. Стартът на продажбите ще бъде даден във втората половина на 2018.